Ενεργοποίηση δεύτερης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας Πεζικού

k

Στιγμιότυπο από την επιχειρησιακή αξιολόγηση της 5ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας στην Κρήτη.

Mε ταχείς ρυθμούς υλοποιείται η Νέα Δομή Δυνάμεων (ΝΔΔ) σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, μεταξύ 9 και 13 Νοεμβρίου διεξήχθη στην Κρήτη, η άσκηση «ΜΙΝΩΑΣ 13», στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε επιχειρησιακή αξιολόγηση της 5ης Ταξιαρχίας Πεζικού («V Μεραρχία Κρητών») μετά την αναδιοργάνωσή της σε Αερομεταφερόμενο Σχηματισμό. Στην εν λόγω άσκηση κλήθηκε μεγάλος αριθμός εφέδρων όπου και συμμετείχε σε όλες τις προγραμματισμένες επιχειρησιακές δραστηριότητές της, ημέρα και νύχτα, με τη συμμετοχή ελικοπτέρων CH-47SD Chinook της Αεροπορίας Στρατού. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της ΝΔΔ, η ιστορική «V Μεραρχία Κρητών» με έδρα τα Χανιά μεταπίπτει σε Ταξιαρχία και αναδιοργανώνεται σε Αερομεταφερόμενο Σχηματισμό, τον δεύτερο μετά την 71η Α/Μ ΤΑΞ με έδρα Νέα Σάντα Κιλκίς. Πυρήνας της όλης προσπάθειας είναι το 547 Αερομεταφερόμενο Τάγμα Πεζικού με έδρα το Ρέθυμνο, στο οποίο έχει χορηγηθεί την τελευταία διετία σύγχρονος ατομικός εξοπλισμός (τυφέκια M-16A2, κράνη kevlar, νέες εξαρτύσεις, επιγονατίδες/επιαγκωνίδες) αλλά και βαρέα όπλα (όλμοι Ε-44Ε1 των 81mm, ΠΑΟ Μ2 Carl Gustav, πολυβομβιδοβόλα GMG, ) που αντικατέστησαν τον αντίστοιχο παλαιότερο. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι ανάγκες για νέο εξοπλισμό είναι μεγάλες ενώ το ζήτημα της έλλειψης μεταφορικών ελικοπτέρων επανέρχεται δραματικά στο προσκήνιο.

δ

Εκπαίδευση στη διαδικασία αποβίβασης από ελικόπτερο Chinook.

δ

Εκπαίδευση στη διαδικασία αποβίβασης από ελικόπτερο Chinook.

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση στη διαδικασία αποβίβασης από ελικόπτερο Chinook.

δ

Βολές εφέδρων.

Βολές

Βολές εφέδρων.

φ

Η καθιέρωση Σχολείου Ακροβολιστών για τον σύνολο των Σχηματισμών της ΑΣΔΕΝ είναι επικακτική ανάγκη.

δ

Έφεδρος με πολυβόλο MG3.

σ

Έφεδρος με ΠΑΟ Carl Gustav.

δ

Εκπαίδευση στις επικοινωνίες με σταθμό ασυρμάτου TRC-9200.

δδ

Nυχτερινές βολές όλμων.

σ

Νυχτερινή εκπαίδευση 5ου ΤΥΠ.

δδ

Νυχτερινή εκπαίδευση στις διαδικασίες αερομεταφοράς.

δ

Νυχτερινή εκπαίδευση στις διαδικασίες αερομεταφοράς.

φ

Νυχτερινή εκπαίδευση στις διαδικασίες αερομεταφοράς.

φ

Εκπαίδευση τραυματιοφορέων.

δ

Εκπαίδευση σε κατοικημένο τόπο.

φφ

Ο πύργος εκπαίδευσης του 547 Α/Μ ΤΠ για διαδικασίες καταρρίχησης με fast rope.

σ

H 5η Α/Μ ΤΑΞ θα κληθεί να ενισχύσει τις φίλιες δυνάμεις στη ζώνη ευθύνης της ΑΣΔΕΝ.

Εξαμελής Ομάδα Μάχης με νέα υλικά και τυφέκια Μ-16Α2 των 5,56mm. Ο δεύτερος κατά σειρά άντρας φέρει τυφέκιο FN FAL των 7,62mm.

Εξαμελής Ομάδα Μάχης με νέα υλικά και τυφέκια Μ-16Α2 των 5,56mm, όπως παρουσιάστηκε στην τελετή απονομής Κόκκινου Μπερέ στους οπλίτες της 2012 Ε΄ ΕΣΣΟ στο ΣΤΡ/ΔΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ του 547 Α/Μ ΤΠ στο Ρέθυμνο.


About these ads

41 Responses to Ενεργοποίηση δεύτερης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας Πεζικού

  1. Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

    Η ολη σκηνη ειναι αμφιλεγομενη.
    Απο τη μια εχει νοημα η Κρητη να εχει μονο αερομεταφερομενες δυναμεις και δυναμεις πεζοναυτων λογω γεωγραφικης θεσης.Και εφοσον ηδη ταγμα αλεξιπτωτιστων,ειναι λογικο να κανεις τις δυναμεις εκει ολες αερομεταφερομενες.
    Ωστοσο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να μην οσμιζομαι πισω απο την ολη διαδικασια κρητικο πολιτικο δακτυλο ωστε «τα δικα μας παιδια» να υπηρετουν κοντα στον τοπο διαμονης τσιμπώντας και έξτρα μορια λογω ειδικων δυναμεων.Γιατι αν πραγματικα νοιαζονταν για τη στρατιωτικη οργανωση θα εξασφαλιζανε και μεσα μεταφορας των αερομεταφερομενων/αποβατικων/αλεξιπτωτιστων/δεν ξερω και γω τι αντι να φτιαχνουν ταγματα με ειδικες συνθηκες μονο…

    • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

      Γίνονται τέτοια..?

      • Ο/Η strategy λέει:

        Για να μιλάμε με πραγματικά δεδομένα, ναι, υπήρξαν παρεμβάσεις για να κρατηθεί ανοικτό το ΚΕΝ Ρεθύμνου (νυν 547 Α/Μ ΤΠ), όμως οι επιλογές στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των ΕΔ ήταν οι εξής:
        α. Να καταργηθεί η V Μεραρχία Κρητών.
        β. Να μεταπέσει η V Μεραρχία Κρητών σε Ταξιαρχία.
        Επελέγη το δεύτερο και μάλισμα αποφασίστηκε ο μετασχηματισμός της σε Α/Μ. Προφανής λόγος δεν είναι μόνο οι όποιες πολιτικές παρεμβάσεις αλλά και ότι η Κρήτη είναι ο πλησιέστερος χώρος που μπορεί να επιστρατεύσει δυνάμεις για να ενισχύσουν άμεσα τα Δωδεκάνησα. Το θετικό λοιπόν της όλης υπόθεσης είναι ότι η μεγάλη δεξαμενή εφέδρων στην Κρήτη θα εκπαιδεύεται (ελπίζω) πιο τακτικά και θα εξοικειώνεται με τις διαδικασίες αερομεταφοράς (από το πώς κάθεσαι μέσα στα Ε/Π με τις κάννες προς τα κάτω, πως αποβιβάζεσαι μέχρι fast rope) ακόμα κι αν σήμερα δεν υπάρχουν τα μέσα.

        • Ο/Η Κυνέγειρος λέει:

          Θα ήταν πιο ρεαλιστικά πχ τα εξής:
          1. να καταργηθεί η 5η ΜΠ και να μεταπέσει στην εφεδρεία.
          2. να μεταφερθεί μέρος της 32ης ΤΑΞΠΖ σαν πυρήνας για 2η ταξπν όπου κάποια στιγμή μελλοντικά θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε αυτές οι ΜΑΛ για να έχουμε 2 καθαρές ταξιαρχίες ΔΤΑ μια για βορά (β σύνορα, β αιγαίο, αν θράκη) και μια νότο (κ και ν αιγαίο, κύπρος) – σε κάθε ταξπν δίπλα θα υπάρχουν τα μέσα μεταφοράς (πλοία, zubr, ε/π)
          3. δημιουργία υποδομών για μεταστάθμευση ελικοπτέρων και μεταγωγικών – αν δεν υπάρχουν ήδη – για την μεταστάθμευση της ενισχυμένης 71ης απο κιλκίς σε κρήτη και μετά στην κύπρο αν χρειαστεί έξτρα πεζικό
          4. Προετοιμασία πυρήνων συνταγμάτων πεζικού προς αμφίβια / εναέρια μεταφορά απο τους αξκους και το προσωπικό της ΣΕΑΠ + Προετοιμασία παλετών και οχημάτων για μεταφόρτωση σε πλοία γραμμής απο αποθήκες της εφεδρείας.

          Ο ΕΣ δοκιμάζεται και κολλάμε τελικά για το πώς θα επιβιώσει η 5η και η 8η ΜΠ…

          • Ο/Η strategy λέει:

            Την κατάργηση της V Μεραρχίας και τη μεταπτωσή της σε εφεδρικό/επιστρατευόμενο Σχηματισμό είχα προτείνει και εγώ στο παρελθόν αλλά φυσικά δεν αποφασίζουμε εμείς. Για την 32 ΤΑΞΠΝ (που είναι μοιρασμένη σήμερα σε Βόλο και Αυλώνα) ανοίγεις μεγάλη κουβέντα και επιφυλάσσομαι να ασχοληθώ στο εγγύς μέλλον. Πάντως προτιμώ την 32 ΤΑΞΠΝ με τη σημερινή της επάνδρωση παρά δύο ίδιους Σχηματισμούς αποσκελετωμένους από προσωπικό και μέσα. Το ίδιο και για την 71η Α/Μ ΤΑΞΠΖ: Αν πρόκειται να αποδυναμωθεί κατ΄ελάχιστον σε προσωπικό και υλικά για να συγκροτηθεί η δεύτερη στη Κρήτη, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
            Οι σχετικές υποδομές για την υποδοχή εναέριων μέσων υπάρχουν στην Κρήτη: 115ΠΜ/Αεροπορική Βάση Σούδας, 126ΣΜ/Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντάκης», 133ΣΜ/Καστέλι, Αεροπορικό Απόσπασμα Τυμπακίου.

            • Ο/Η Κυνέγειρος λέει:

              Φίλε ούτε εγώ θέλω μια μισή 32η αλλά δύο ενισχυμένες με 2 αμφίβια τάγματα και μια μαλ έκαστη. Πες οτι στην κρήτη πάει η μονάδα της αυλώνας (και στην θέση της στην ταξιαρχία μπαίνει η 2η μαλ), μένει να φτιαχτεί στην κρήτη ένα ακόμα τπν αφού υπάρχουν ήδη δύο τάγματα.

              Στο θέμα γενικά των μεταφορών η 32η μπορεί άνετα να κατέβει στο μ πεύκο και η 71η στην θέση της στο βόλο.

              • Ο/Η strategy λέει:

                Αν το έχω αντιληφθεί σωστά, προτείνεις:
                1. Η 71η Α/Μ ΤΑΞΠΖ από το Κιλκίς στο Βόλο (δίπλα στο Στεφανοβίκειο, έδρα 1ης ΤΑΞΑΣ)
                2. Η 32η ΤΑΞΠΝ με τα δύο Τάγματα Κρούσεως (505 και 521 ΤΠΝ) και τις λοιπές Μονάδες (32 ΤΥΠ, 32 ΙΜΑ, 32 ΛΔΒ κλπ) μαζί με τη 2α ΜΑΛ στην Αττική (δίπλα στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, Ελευσίνα και Μέγαρα)
                3. Το 575 ΤΠΝ μαζί με την 1η ΜΑΛ + ένα ακόμα Τάγμα Κρούσης (547 Α/Μ ΤΠ;) στην Κρήτη (δίπλα στο Ναύσταθμο Κρήτης, Σούδα)

                • Ο/Η Kυνέγειρος λέει:

                  Ακριβώς. Τι πιο λογικό αν ο ΕΣ θέλει 3 επίλεκτες ταξιαρχίες;
                  Αν πάλι αρκεστεί στις 2 τρώμε τα α/κ τπ απο την 71η δίνοντας τετοιο ρόλο σε ένα απο τα τάγματα των ΠΝ (1-2 ΜΑΛ) και σκεφτόμαστε και κατα πόσο χρειαζόμαστε αλεξιπτωτιστές πια.
                  Δεν έχει σημασία αν λέγονται «αερομεταφερόμενοι», «πεζοναύτες» ή «αλεξιπτωτιστές» αρκεί να είναι ΔΤΑ στην πράξη. Κάθε μια τέτοια ταχεία ΤΑΞΠΖ (γιατί πεζικάριοι είναι και όχι ΕΕ) σβήνει απο την ασδεν την ανάγκη στάθμευσης ολόκληρης μεραρχίας.
                  Μένουν στην 1η ΤΑΞΚΔ δύο καθαρά συντάγματα καταδρομών για επιθέσεις στην εχθρική ενδοχώρα ένα ανα μέτωπο.

                  • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

                    Διαφωνω γιατι
                    α) επιλογη του βολου δεν μπηκε τυχαια για τους ΠΝ γιατι
                    Ι) ειναι κοντα σε σποραδες και λημνο και απο εκει μπορει να κατευθυνθει ανετα σε Χιο Και Μυτιληνη
                    ΙΙ)διασπα τους στοχους της Τουρκικης Αεροποριας(θα βομβαρδισει την Αττικη,το Βολο,τη Θεσσαλονικη κοκ)
                    β)Η μοναδα στο Κιλκις μπηκε γιατι ειναι κοντα σε περιοχη με πληθυσμο μεγαλο και τοσο κοντα στη Θρακη οσο και μακρια.
                    γ)Μοναδες με διαφορετικη εκπαιδευση(πχ α/μ καταδρομεις,πεζοναυτες,αερομεταφερομενοι.αλεξιπτωτιστες) σε περιοδο πολεμου μπορει να οδηγησουν σε συγχηση.

                    • Ο/Η Kυνέγειρος λέει:

                      α. δεν είπα πουθενά να καταργήσουμε τη βάση του βόλου – ίσα ίσα που θα την ενισχύσουμε με πλοία.
                      β. η μονάδα μπήκε στο κιλκίς γιατί ο κύριος που τη «σκέφτηκε» ήταν απο τα μέρη και κοίταγε προς βουλή πλευρά. το κιλκίς και γενικά η δυτ μακεδονία και θράκη δεν χρειάζονται μονάδες απο το 1991.
                      γ. όπως είναι τώρα όλα τα ίδια είναι. το μέσο μεταφοράς αλλάζει.

                    • Ο/Η strategy λέει:

                      Μας μπέρδεψες τώρα, αν η 71η Α/Μ ΤΑΞΠΖ μεταφερθεί στο Βόλο στη θέση της 32ης ΤΑΞΠΝ (που με τη σειρά της θα μετεγκατασταθεί σε Αττική και Χανιά) τότε δεν έχει νόημα να υπάρχουν μόνιμα αρματαγωγά ή ΠΤΜ στο Βόλο.

              • Ο/Η Κ.Γ λέει:

                δε νομιζω οτι χωραει στο Μεγαλο πευκο το στρατοπεδο της Νεας Ιωνιας ακομα κι αν φυγουν ΕΤΑ και Ζ ΜΑΚ…

                • Ο/Η Kυνέγειρος λέει:

                  Sorry Strategy έχεις δίκιο – μπερδέυτηκα και γω ο ίδιος. Τπτ στο βόλο απο πλοία. Το βόριο αιγαίο καλύπτεται απο τα πλοία της αθήνας -έτσι και αλλιώς.
                  Το σημαντικό είναι να μην υπάρχει τάγμα ΔΤΑ σε απόσταση μεγαλύτερη της ώρας απο το μέσο μεταφοράς.

        • Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

          Η τελευταία παράγραφος σου(«το θετικό..») αναφέρεται στην αεροκίνηση και όχι στην αερομεταφορά.

    • Ο/Η Κ.Γ λέει:

      Σωστος για αλλη μια φορα!
      Η μοιρα αλεξιπτωτιστων (αεραμετοφερομενοι κι αυτοι.Εχω ξαναπει πως θα μπορουσαμε να παμε στα προτυπα rangers για α/μ και αλεξιπτωτηστες) ειναι αρκετη α/μ εφεδρια για το νησι θα επρεπε τα υπολοιπα ταγματα να μετατραπουν σε ταγματα πεζοναυτων θα ηταν πιο χρησιμοι καθως οι πεζοναυτες ειναι πιο βαρυ πεζικο και η προσθηκη αρματαγωγων η ενος μικρου πλοιου δεξαμενης απο αποθεματικα η μεταχειρισμενα ειναι πιο ευκολη και φθηνη λυση θεωρω απ οτι η αγορα μεγαλου αριθμου ελικοπτερων…
      Σε 2η φαση η εικονα με τον εξοπλισμο 2 διαμετρηματων 2 κρανων 2 εξαρτησεων ειναι αστεια το λιγοτερο…
      Οπως και να χει ειναι παραπανω απο εμφανες πως μιλαμε για αλλη μια περιπτωση σαν αυτη που οσμιζεσαι!

      • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

        Που να δεις τι μου ειχαν σφυριξει οταν η 2η μοιρα Α/Λ μετακομισε Κρητη.Πως αλλη επρεπε να παει κατω και τελικα πηγε αυτη με τον … Κρητικο διοικητη.

  2. Ο/Η Κυνέγειρος λέει:

    Αεροκίνητο τάγμα 4ο στην σειρά χωρίς ε/π για τα τρία πρώτα και αρκετά εκατοντάδες χιλιόμετρα απο τα αεροδρόμια της ΑΣ… Μοίρα αλεξιπτωτιστών στο ίδιο νησί πάλι χωρίς αεροσκάφη κοντά.
    Η συνταγή του ΠΖ και της ΔΕΔ είναι γνωστή πια: δημιουργία επίλεκτου πεζικού για όλες τις δουλειές με διάφορες ταμπέλες, μπερέδες κτλ. Η Κρήτη είναι κοντά στα 12νησα και την κύπρο για να παρέχει κόσμο – και όχι υλικά αφού τα νησιά είναι ήδη φορτωμένα – αλλά δεν έχει τα μέσα μεταφοράς αυτών εν καιρώ πολέμου οπότε μάλλον βλέπουμε μια εκπαίδευση μεταφοράς ΠΡΟ πολέμου με επιβατικά αεροσκάφη και πλοία – τα οποία διαθέτει σε αφθονία.
    Καλή συνέχεια απο μένα λοιπόν και ελπίζω στην επόμενη Μινως να εκπαιδευτούν για ανύπαρκτα ελικόπτερα και C-130 αλλά για τα πραγματικά μέσα μεταφοράς.

    http://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Queen_Elizabeth_2#Falklands_War

    • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

      Α)Αυτο με τα πλοια ειναι γνωστο στο επιτελικο στρατηγειο και ισχυει για ολη την Ελλαδα-πχ αν εχεις πλοιο στον Βολο που κανει το δρομολογιο Βολος Αλοννησος και εχει 3000 θεσεις,μια χαρα μπορει να παει λιγο πιο κει και να φτασει Λεσβο ή Χιο.
      Β)Το γραψα και πριν-αντι για αερομεταφερομενες δυναμεις,ισως θα ηταν πιο λογικο να ειχαμε δυναμεις πεζοναυτων στο νησι.Χωρια που βρισκεις πιο ευκολα και επιβατηγα μεσα εκει…

      • Ο/Η Κ.Γ λέει:

        στο λιμανι της Πατρας υπαρχει το κατασχεμενο ionian queen (http://www.politianews.gr/wp-content/uploads/2013/07/p5020133.jpg) το οποιο θα μπορουσε να περασει στο ναυτικο με χαμηλο σχετικα κοστος να επισκευαστει και οπου χρειαζεται και να χρησιμοποιηθει σε τετοιες αποστολες και σαν πλωτο νοσοκομειο…Μπορει μαλιστα να διατηρειται σε καθεστως εφεδριας και οποτε χρειαζεται να επανδρωνεται απο ναυτικους δοκιμους…
        Αντιστοιχο πλοιο διαθετει και το Τουρκικο ναυτικο (http://www.korabli.eu/images/novosti/morskie-novosti/novostnaya-galereya/full/transportnoe-sudno-tcg.jpg)

        • Ο/Η strategy λέει:

          Το σχόλιο είναι εκτός θέματος παρ΄όλα αυτά μια μικρή έρευνα δείχνει ότι το πλοίο βρίσκεται υπό προσωρινή κατάσχεση. Ως πλωτό νοσοκομείο χρησιμοποιήθηκε επιτυχώς ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ενώ τα ταξίδια της ΣΝΔ και της ΣΜΥΝ εκτελούνται με φρεγάτες και αρματαγωγά.

          • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

            Παιδες ξανα: Σε περιοδο πολεμου υπαρχει η μαγικη λεξουλα που λεγεται «επιταξη» και σου λυνει καθε τετοιο προβλημα.Το εχω ξαναγραψει πως μην πιστευετε πως θα υπαρχουν συγχρονα μεγαλα πλοια γραμμης χωρητικοτητας 1000 και βαλε ατομων(χωρια τις νταλικες κατω) που κανουν τα δρομολογια στα νησια το καλοκαιρι και εμεις θα τα αφησουμε ετσι.
            Αν μπορει να μεταφερει νταλικες με τονους εμπορευματα,προφανως μπορει να μεταφερει και πχ Leopard I.

            • Ο/Η strategy λέει:

              Δε διαφωνώ. Επιστράτευση εφέδρων και επίταξη Ο/Γ για την μεταφορά τους στην ΑΣΔΕΝ, εν κρυπτώ και με πολιτικά ρούχα μάλιστα, για την αποτροπή κλιμάκωσης της κρίσης. Αλλά πόσο εφικτή είναι η μεταφορά εφέδρων από την Κρήτη στα Δωδεκάνησα με πλοία της γραμμής σε περίδο πολεμικών επιχειρήσεων όταν είναι δεδομένο πως θα υπάρχει ναυτικός αποκλεισμός; Και σε ποια λιμάνια θα δέσουν; Γι΄αυτό και μόνο χρειάζεται το προσωπικό να είναι εξοικειωμένο με τις διαδικασίες αερομεταφοράς.

              • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

                Δεκτον πως η αερομεταφορα δεν καταργειται αλλα strategy δεν πιστευω πως και τα νορμαλ πλοια του ΠΝ θα εχουν ιδιαιτερη προστασια.
                Λογικα η μεταφορα θα γινει ως εξης: Θα γεμισουν 2-3 μεγαλα πλοια της γραμμης με κοσμο και οπλα,θα γινουν μικρες τροποποιησεις στο πλοιο για λογους πυρασφαλειας και προσθηκης αντιεροπορικων (πυραυλων),ισως μπει και κανα κανονακι και τα επιβατηγα θα αναλαβουν να τα συνοδεψουν στο νησι πολεμικα πλοια με πιθανη ενισχυση αεροπλανων,ελικοπτερων (για αντιμετωπιση εχθρικης αεροποριας ή υποβρυχιων).

                Η αποβαση θα γινει ΜΟΝΟ οταν πει το ΠΝ πως αναλαμβανει να δημιουργησει ασφαλες συνθηκες για τη μεταφορα των εφεδρων.Αλλα απο τη στιγμη που θα πει οκ,μην πιστευεις πως πχ ο Αξιος ΙΙΙ θα ειναι σημαντικα ασφαλεστερος απο ενα Superfast ferry που επιταχθηκε,κανανε καποιες τροποποιησεις για πυρασφαλεια και του χωσανε 2 αντιαεροπορικα πολυβολα και ισως και πυραυλους επιφανειας αερος.

        • Ο/Η Γιάννης λέει:

          To τουρκικό πλοίο είναι οχηματαγωγό-οπλιταγωγό και το χρησιμοποιούν για να υποστηρίζουν τα τουρκικά στρατεύματα (40.000) στην κατεχόμενη Κύπρο.

          Το ναυτικό μας δεν χρειάζεται το πλοίο που είναι στην Πάτρα. Δεν μπορεί να συντηρεί τέτοιο πλοίο αποκλειστικά για ένα ρόλο. (νοσοκομείο, οπλιταγωγό, εκπαιδευτικό κ.ο.κ) Στο παρελθόν ένα μικρότερο επιβατικό πλοίο μετασκευάστηκε σε νοσοκομείο για να υποστηρίζει τους κατοίκους των νησιών. Αυτό το πλοίο χρησιμοποιήθηκε λίγο καιρό και μετά αφέθηκε να σαπίζει.
          Το όνομα του ήταν Ιπποκράτης.

          Το θέμα δεν είναι αν το χ ή ψ πλοίο ή αεροπλάνο κ.ο.κ μπορεί να περάσει στο ναυτικό με μικρό ή τζάμπα κόστος. Το θέμα είναι περισσότερο τι θα στοιχίζει κάθε χρόνο, αν υπάρχουν-περισσεύουν λεφτά για αυτό κ.α οικονομο-τεχνικά θέματα.

          • Ο/Η Κυνέγειρος λέει:

            Φίλε Γιάννη οι αμερικάνοι έχουν 5(;) MPS ro-ro φορτωμένα και δεμένα στη βάση τους στο diego garcia και είναι οι δυνάμεις που φεύγουν πρώτες για μ ανατολή. Το κόστος; Μηδενικό. Ένα άναμα των μηχανών μια φορά τη βδομάδα και ένας ΛΤΧ για την συντήρηση.

            http://en.wikipedia.org/wiki/Maritime_Prepositioning_ship

            http://www.naval-technology.com/projects/diego-garcia/

            Πόσο θα κόστιζε ένα πλοίο φορτωμένο με Μ60, Μ-114 και Μ113 δεμένο στην σούδα;

            • Ο/Η Γιάννης λέει:

              Δεν ξέρω αυτή την στιγμή πόσο θα μας κοστίζει ετησίως ένα τέτοιο πλοίο αλλά το κόστος δεν είναι μηδενικό. Ένα πλοίο θέλει λεφτά για την συντήρηση του. Και αυτοί που θα το επανδρώνουν και συντηρούν πρέπει να πληρώνονται. Οι αμερικάνοι έχουν ασύλληπτες δυνατότητες, δεν γίνεται να κάνουμε συγκρίσεις με αυτούς. Από την στιγμή που υπάρχουν πολλά εμπορικά πλοία κάποια από αυτά θα φορτωθούν με στρατό και όπλα για να πάνε όπου χρειαστεί. Ένα πλοίο μόνιμα αραγμένο στην Σούδα ή όπου αλλού στο τέλος θα καταλήξει πλοίο φάντασμα. Αν θέλουμε ένα μεγάλο αποβατικό πλοίο θα πρέπει να κοιτάξουμε για ένα μεταχειρισμένο LPD από κάποιο νατοικό ναυτικό. Π.χ το γαλλικό Foudre, κάποιο από τα ιταλικά San Giorgio, κ.ο.κ.

    • Ο/Η Νεαρχος λέει:

      πολύ σωστά…εξάλλου η επιστράτευση πλοίων, αεροπλάνων, λεωφορείων φορτηγών εμπεριέχεται σε όλα τα επιτελικά σχέδια…για τα δε λεωφορεία και φορτηγά τα επιστρατευτικά έγγραφα (για το πότε, το πως κ το που θα παραδοθεί το επιστρατευμένο όχημα) βρίσκονται στην κατοχή του ιδιοκτήτη και ανάλογα με την μεταβολή στους επιτελικούς σχεδιασμούς αποστέλλονται επικαιροποιημένες οδηγίες…προφανώς ανάλογη διαδικασία ακολουθείται στα πλοια και τα αεροπλάνα…Ας μην γελιομαστε πέραν των Zubr η μεταφορά στρατευμάτων με τα απαρχαιωμένα και αργοκίνητα πλοία του ΠΝ σε μια πολεμική αναμέτρηση δεν είναι δυνατόν να γίνει σε χρόνους και αριθμούς ικανοποιητικούς…εν αντιθέση η ελληνική ακτοπλοϊα διαθέτει τα πλέον ταχύτερα πλοία στην Αν Μεσόγειο, η δε Κρήτη φιλοξενεί ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η ναυπηγική…ταχύτατα πλοία 32+ κόμβους μηδενίζουν την απόσταση απο τα 12νησα…το εκπαιδεύσου όπως θα πολεμ.ησεις πρέπει να γίνεται που κ που πράξη…

  3. Ο/Η αίας λέει:

    με την ευκαιρια των φωτο να σταθω σε αυτη των ‘ακροβολιστων’.
    ο ΕΣ εχει ενα απο τα πιο κλασικα τυφεκια ‘ακροβολιστη’* το g3.
    ο ρολος του παει ,ισως, πιο πολυ και απο τον επισημο του τυφεκιου εφοδου.

    η εισαγωγη των σχολειων ειναι κατι που επρεπε να γινει .

    εχει αναφερθει ξανα και για επεμβασεις στο g3 ,πιστευω οτι μια απλη γρηγορη και σχεδον δωρεαν που θα επρεπε να εχει ηδη γινει ,ειναι να προστεθει μια ραχη και ενα νεο πελμα στο τυφεκιο (στα προτυπα του g3sg1). αμεσως υπαρχει τρομερη αναβαθμιση και ανεση στον σκοπευτη.(αμεση ευθυγραμιση με την διοπτρα με την ραχη ,σωστη αποσταση ματιου -φακου με το λιγο μεγαλυτερο πελμα ,ανεση με το λιγο πιο μαλακο).ακομα και με τις υφισταμενες διοπτρες (αληθεια strategy υπαρχει μια σε καθε ομαδα πεζικου;)

    δεν κοστιζουν τιποτα σχεδον ξαναλεω και μπορουν να γινουν παντου και αμεσα.
    μεχρι να γινουν πιο μεγαλες εργασιες στο g3 (αν γινουν ποτε)….
    καλο θα ειναι να προχωραμε και να μην περιμενουμε…
    εστω και στα απλα.

    τωρα που βλεπουμε μια καποια κινητικοτητα στα των ενοπλων δυναμεων….αυτονοητα ή μη…..(εννοω τα zu πανω σε τομπ και τα θερμα μου συγχαρητηρια για αυτο στους εμπλεκομενους)…
    τωρα που βλεπουμε πληθος ασκησεων καθε ειδους (υπαρχει οργασμος νομιζω)…..
    που βλεπουμε προσπαθεια κινηματογραφικης προωθησης***….
    ειναι ευκαιρια να γινουν και καποια απλα πραματακια ,οπως αυτο που ειπα πιο πανω.

  4. Ο/Η Φωκίων λέει:

    Το 2011 πληροφορίες ήθελαν ένα μέρος των τότε προσφερόμενων UH-60 να έχουν σαν έδρα το νησί. Ας ελπίσουμε, με την καλυτέρρευση των οικονομικών, να διατεθούν πόροι για την απόκτηση επιπλέον μεταφορικών ελικοπτέρων.

    • Ο/Η Pro λέει:

      Ουσιαστικά πρόκειται για επίλεκτη μονάδα ελαφρού πεζικού . Η άποψή μου είναι ότι θα μετακινηθεί με ότι μέσα υπάρχουν , προφανώς πλοία ή και μεταγωγικά αεροσκάφη και μετά οδικώς ή με ελικόπτερα . Να μην κολάμε στους τύπους . Αυτοί εχουν μόνο την αξία της διαφοροποίησης . Θα πολεμήσει με οποιονδήποτε τρόπο χρειαστεί και ίσως και να ενισχύσει μηχανοκίνητες μονάδες – Όπως ακριβώς και οι «Καταδρομείς».Ο πολύ μεγάλος αριθμός Κρητών οι οποίοι υπηρέτησαν στην τοπική ΜΑΛ και άρα έχουν το επίπεδο να επανδρώσουν μια επίλεκτη μονάδα αυτού του τύπου , καθιστά την δημιουργία της ιδιοφυή .Πριν από λίγα χρόνια , οι μοναδικές μονάδες που είχαν μια (κάποια)τυποποιημένη εκπαίδευση πεζικού , ΝΑΤΟικού επιπέδου (basic soldiering) , η οποία δεν εξαρτώνταν μόνο απο το μεράκι των διοικητών των , ήταν όσες ανήκαν στις «ειδικές δυνάμεις» . Εκεί λοιπόν , οι καλύτερες από τις χειρότερες μονάδες , είχαν μικρές διαφορες επιπέδου . Πάντως όλες οι μονάδες είχαν κάποιο στάνταρ . Από την άλλη πλευρά , η διαφορά επιπέδου στις μονάδες πεζικού ήταν τεράστια . Μπορούσες να συναντήσεις από Στρατιώτες εώς…… μη πω . Η δημιουργία της 71 και πρόσφατα της Ταξιαρχίας Κρητών , είναι ένα τεράστιο άλμα τυποποίησης μαχητικού επιπέδου . Εγώ καλωσορίζω οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια και εύχομαι να γίνει και μια τρίτη ταξιαρχία στην Κεντρική Ελλάδα . Εύχομαι επίσης , να συγκροτηθούν τουλάχιστον 2 επίλεκτες ενισχυμένες ταξιαρχές Τεθωρακισμενων με ισαριθμο αριθμο ΤΟΜΠ με τα αρματα (ΤΟΜΑ αργοτερα) , οι οποίες θα διαθέτουν τα καλύτερα μέσα από άποψης υλικών που υπηρετούν στον ΕΣ . Αν γίνουν αυτά , σε μια δεκαετία , το σύνολο σχεδον της δύναμης του Στρατού σε πλήρη κινητοποίηση , θα αποτελείται από εφέδρους που υπηρέτησαν σε επίλεκτες δυνάμεις. Η διαφορά επιπέδου με το σήμερα θα είναι τεράστια .
      ΥΓ. Οι έφεδροι εκτός Κρήτης , μόνο ένα πράγμα μου φέρνουν στο μυαλό .»ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» . Η Κρήτη είναι το ιδανικό σημείο εκκίνησης προς ενίσχυση . Και οι δυναμεις που συγκεντρωνονται στο νησι , δεν ειναι απαραιτητο να ειναι μονο μεγεθους ταξιαρχιας .

      • Ο/Η Πάτε καλά; λέει:

        A)Διαφωνω καθετα στην ιδεα πως πρεπει μια μοναδα να εχει «ειδικο τιτλο» για να εχει καποιο επιπεδο.Δεχομαι πως ετσι ειναι η κατασταση και πως μοναδες με τιτλο «αερομεταφερομενες» ασκουνται τακτικοτερα ωστοσο επισημαινω πως αυτο ειναι απο ενα σημειο και μετα ειναι λαθος ως νοοτροπια.Πρεπει να ασκουνται ΤΑΚΤΙΚΑ και οι μοναδες απλου πζ,μχ,πβ κοκ.
        Δεν ειναι δυνατον να πρεπει να ονομαστε η μοναδα «ειδικοι ανιχνευτες μαχης» (επι παραδειγματι) για να βγαινει εξω να κανει ασκησεις…
        Β)Τι εννουμε περι επιλεκτης ενισχυμενης ταξιαρχιας Τεθωρακισμενων; Δλδ θα χωρισουμε τις ταξιαρχιες στον Εβρο και στα νησια σε επιλεκτες ή οχι;
        Μου φαινεται δεν αντιλαμβανομαστε πως ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ την πολυτελεια να εχουμε επιλεκτες και «οχι και τοσο επιλεκτες» μοναδες σε ταξιαρχιες στον ΕΣ,ακριβως επειδη υστερουμε(και παντα θα υστερουμε) ποσοτικα σε αριθμο.
        Γ)Συνεχιζω να πιστευω πως μοναδες ΠΝ στην Κρητη θα ηταν πιο χρησιμες αντι των πολλων αερομεταφερομων.Οχι μονο για τα μεσα μεταφορας αλλα ΚΥΡΙΩΣ επειδη οι αερομεταφερομενες μοναδες ειναι ΕΛΑΦΡΥ ΠΕΖΙΚΟ διχως ΒΑΡΙΑ οπλα.Οι ΠΝ δεν πασχουν απο αυτη το «γενετικο ελαττωμα» και μπορουν να φερουν μαζι τους βαρεα οπλα ΠΖ.

        Γιατι στην πραγματικοτητα ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΝ;
        Μηχανοκινητο ΠΖ ειναι με δικα του μεσα μεταφορας και υποστηριξης, που διαθετει μεγαλη εμπειρια σε αμφιβιες επιχειρησεις.Τιποτε περισσοτερο,τιποτε λιγοτερο.

  5. Ο/Η αίας λέει:

    φιλε Κ.Γ

    δεν διαφωνω με την θεωρια που λεει οτι το οπλοπολυβολο μοναδας μπορει να αναλαβει χρεη ακροβολιστη.
    κατι παρομοιο διαβασα και σχετικα προσφατα για το ΗΚ11.
    διαφωνω με την πρακτικη.
    σιγουρα το μινιμι ή το ηκ11 ,μπορουν να εκτελεσουν ,με ενα ‘σκοπευτικο’ βοηθημα σε μεγαλες/μεγαλυτερες αποστασεις απο τα τυφεκια τις ομαδας (αυτο ισχυει νομιζω και για το μινιμι των 5,56).
    χαριτολογωντας θα πω οτι το ιδιο ισχυει και για ενα MG3.
    δεν ειναι το ζητουμενο.
    ισχυει το ολο θεμα ,γι αυτο αλλωστε χρησιμοποιουνται και σε ρολο αντι-ακροβολιστη…απαντηση πυρων.
    το πρακτικο ειναι οτι εχουν αλλο ρολο και καθηκοντα…ειδικα σε μια εμπλοκη.
    δεν πιστευω οτι ειναι σκοπιμο να σπαταληθουν τετοια οπλα σε αυτον τον ρολο….ακομα και αν μπορουν να τον κανουν.
    οταν θα εμπλεξουν στοχο μακρια ….βολη ακριβειας;….μαλλον θα προτιμηθει η ‘μαζικη’-συνεχομενη-ψεκαστικη βολη.

    οπως και να εχει …καλο ειναι να προμηθευτουν καποια στιγμη βοηθηματα και μερας και νυχτας.
    ειναι κατι κοστοβορο ομως.
    εγω μιλησα για κατι απλο και φθηνο (χωρις αυτο να μειωνει την αξια της πληροφοριας σχολιου σου)…κατι που υφισταται.
    και στην παρουσα κατασταση…που το μοναδικο βοηθημα στην ομαδα ειναι η διοπτρα του ακροβολιστη…ειπα πως θεωρω οτι θα βηθηθει.
    η αληθεια ειναι ,παντα σε σχεση με την υπαρχουσα κατασταση ,οτι η διοπτρα κανει μια καποια διαφορα.(αφου τα αλλα οπλα ειναι ΄γυμνα’…για πεζικο μιλω και οχι για ΕΔ).
    δεν την εχω χρησιμοποιησει την συγκεκριμενη (δεν υπηρετουσε οταν υπηρετουσα εγω).
    νομιζω ομως οτι ειναι μια 4Χ24;
    γερμανικη της steiner;που νομιζω οτι ειναι μια green…ανατυπωση απο μια αλλη γερμανικη εταιρεια; οποιος φιλος ξερει θα το εκτιμουσα να μου δωσει φωτα.
    διαβαζω ομως απο χρηστες(αμερικανα κυριως ….οι κατεξοχην τρελαμενοι του ειδους) πως ειναι αν και παλιο σχεδιο…απλη και αξιοπιστη/ανθεκτικη/αξιοπρεπης.
    επισης πως (φανταζομαι οτι ειναι και οι δικες μας)….λογο χαμηλης εστιασεως…..ειναι 1χ4…Χ24…
    αρα ικανη για βολες στο επι 1….με ανοικτα και τα 2 ματια.
    κατι σημαντικο για γρηγορη αντιδραση μεχρι τα 100 μετρα (φυσικη ‘μεταδοση’ εικονας ,δεν περιοριζει το πεδιο κτλ)….αρα ξανα ιδιαιτερα χρησιμη για την ομαδα ,που ειπαμε ειναι γυμνη…
    αν επιτρεποταν στην χωρα και στο κυνηγι θα σου ελεγα οτι ειναι ιδιαιτερα χρησιμη και εκει.
    λειτουργει σαν ανοικτο σκοπευτικο…

    ασφαλως καλο θα ηταν ενα πιο συγχρονο ειδος σκοπευτικου…..ή ακομα και η επιλογη μιας πιο ισχυρης (τολμω να πω καθαροαιμης;) διοπτρας…..αλλα ειπαμε σχολιαζουμε το σημερα και οχι το επιθυμητο αυριο….
    μια χαρα κανει την δουλεια της…και αφηνει το οπλοπολυβολο της ομαδας να κανει την δικη του.
    ας βαλουμε μια ‘ραχη’ και ενα αλλο πελμα στο οπλο με ελαχιστα ευρω…για να απογειωσει τις δυνατοτητες του ετσι φθηνα και απλα.

    με εκτιμηση

  6. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Προβλέπεται χορήγηση kite surf στην 71η και στην 5η ώστε να είναι Airborne..

    Υ.Γ: Το αστείο με τις ΑΜ σχηματισμούς-μονάδες που κοστίζουν πεταμένα λεφτά, όπως και πάρα πολλά άλλα, το ξεκίνησε ένας απίθανος τύπος πριν χρόνια,διότι νόμιζε ότι αντιγράφοντας τον U.S. Army θα είχε αποτέλεσμα στο επίπεδο του Greek Army.

    Τελικά είχε αποτέλεσμα στην καριέρα του..ως ανώτατος αξιωματικός..και ως ..απόστρατος…

    • Ο/Η Παπασπυρίδων λέει:

      «Προβλέπεται χορήγηση kite surf στην 71η και στην 5η ώστε να είναι Airborne..»

      Κι εμείς θα λέμε ότι είναι πτερυγόπλοιο,χαχα

  7. Ο/Η Αρματιστής λέει:

    Αγαπητέ strategy

    Οι ενισχύσεις είναι απαραίτητες. Αλλά όταν έχεις νύχια θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα δικά σου για να ξυστείς.

    Το ερώτημα είναι αν είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπίσουμε το τόπο μας και μάλιστα την ιδιαίτερη πατρίδα μας. Όχι θεωρητικά αλλά στη πράξη.

    1. ΡΟΔΟΣ: Πληθυσμός 115.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 15.800

    2. ΚΩΣ: Πληθυσμός 33.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 4.500

    3. ΚΑΛΥΜΝΟΣ: Πληθυσμός 16.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 2.200

    4. ΛΕΡΟΣ: Πληθυσμός 8.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 1.100

    5. ΚΑΡΠΑΘΟΣ: Πληθυσμός 6.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 800

    6. ΠΑΤΜΟΣ: Πληθυσμός 3.000: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 400

    7. ΣΥΜΗ: Πληθυσμός 2.600: Θεωρητικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 350

    Συνολικά διαθέσιμη εφεδρεία 18-40 ετών: 25.000. ή 8 δυνατά συντάγματα πεζικού.
    (θεωρητικά πάντα, επειδή οι απομειώσεις για «ποικίλους λόγους» είναι μεγάλες)

    Σημείωση:
    Στοιχεία πληθυσμού από:

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%89%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B1

    Υπολογισμός εφεδρείας: Με βάση μια δική μου προσέγγιση

  8. Ο/Η Προβοκάτωρ λέει:

    Εν έτι 2013-24 και ακόμη παίζουμε με τις λέξεις..και βάλε ολίγο από γιουβέτσι..

    Βάλε μια ΤΞ εδώ..δώσει 2-3 εκεί..βάφτισε το κρέας ψάρι κ.ο.κ.

    1) Έχει η 71 πραγματική σύνθεση και ιδιαιτέρως δύναμη ΤΞ;
    2) Έχει η 71 πραγματικές δυνατότητες εκτέλεσης επιχειρήσεων;
    3) Έχει δυνατότητες η Π.Α. και η Α.Σ. να πραγματοποιήσει αερομεταφορά ή αεροκίνηση της 71ης ή άλλο μεγάλου σχηματισμού ακόμη και με την διάθεση όλων των αεροσκαφών και ελικοπτέρων;

    Αυτά σε ότι αφορά το άρθρο..

    Υποθέτω ότι η 71 έχει ένα Τάγμα με μόνιμο προσωπικό, το οποίο η μισθοδοσία του μόνο, στοιχίζει ~ 5,5 εκ.€ κατ’ έτος.

    Αντί να διαλυθεί αυτή η αμερικανιά της 71, που δεν έχει κανένα σκοπό ύπαρξης και όφελος για τις Ε.Δ. και να μεταφερθεί το προσωπικό και οι πόροι όλοι προς την 32 ώστε να γίνει σταδιακά η πρώτη πλήρως επαγγελματική ΤΞ και μάλιστα Πεζοναυτών των Ε.Δ., ασχολείστε με τις ταμπέλες και τις μετεγκαταστάσεις λες και δηλώνετε φρουρά προτίμησης!

    Εναλλακτικά, το Τάγμα αυτό, ας μετατραπεί σε πλήρως ΜΤΠ με βαρέα ΤΟΜΠ (δεν απαιτούνται πολλά χρήματα..) και τον υπόλοιπο εξοπλισμό που πρέπει να έχει και να μετακομίσει στο Δ’ Σ.Σ. και να ξεκινήσει να εκπαιδεύεται όπως πρέπει μαζί με τα ΤΘ ώστε σταδιακά και αυτό να αποτελέσει πρότυπο για το υπόλοιπο ΠΖ!

    Προέχει όμως και επείγει το προηγούμενο.

    Έλεος πια, με τους μεγαλόσχημους χάρτινους σχηματισμούς και αμερικανιές τύπου Airborne & Airmobile.

  9. Ο/Η ΣΤΕΡΓΙΟΣ λέει:

    ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ? ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΟΙΔΡΥΘΕΙΣΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ. ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ? ΠΟΣΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ? ΠΟΣΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ?

Υποβολή Σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s