Αναγκαστική προσγείωση ελικοπτέρου UH-1H του Τουρκικού Στρατού

ςς

Το εκσυγχρονισμένο UH-1H του Τουρκικού Στρατού πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση σε γήπεδο.

Αναγκαστική προσγείωση πραγματοποίησε χθες στο Αϊβαλί ελικόπτερο τύπου UH-1H Huey του Tουρκικού Στρατού που ανήκει πιθανότατα στο 3ο Τάγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα τη Σμύρνη. Το ελικόπτερο πραγματοποιούσε πτήση προς την 19η Ταξιαρχία Πεζικού στο Αδραμμύττιο (Edremit), απέναντι από τη Λέσβο, όταν παρουσίαστηκε ένδειξη για υπερθέρμανση (κινητήρα;). Το πλήρωμα του ελικοπτέρου προέβη προληπτικά σε άμεση προσγείωση στις 18:30 σε γήπεδο της περιοχής, κοντά στον οδικό άξονα προς το Αϊβαλί. Στο σημείο έφτασε και δεύτερο ελικόπτερο Huey και μετά από ελέγχους διάρκειας μιας ώρας, απογειώθηκε ξανά με το τριμελές του πλήρωμα. To συγκεκριμένο ελικοπτέρο είναι ένα εκ των 52 τουρκικών UH-1H/ΑΒ205 που υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού από την εγχώρια αμυντική βιομηχανία, το οποίο περιελάμβανε εγκατάσταση δύο κύριων οθονών πιλοτηρίου, συστήματος αυτοπροστασίας με δέκτες προειδοποίσης και διανομέα αερόφυλλων καθώς και συστήματος μείωσης του θερμικού ίχνους στην εξαγωγή του κινητήρα. Περισσότερες φωτογραφίες εδώ.

About these ads

11 Responses to Αναγκαστική προσγείωση ελικοπτέρου UH-1H του Τουρκικού Στρατού

  1. Ο/Η aris λέει:

    απορω γιατι δεν αναβαθμισαμε και εμεις τα UH-1H αρχες δεκαετιας 90 . απο οτι θυμαμαι προταση υπηρχε για 30 απο αυτα και σε καλη τιμη και με αλλαγη κινητηρα (το πιο σημαντικο παρα τις οθονες και ολα τα αλλα τα φανταχτερα των τουρκων)

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Aρχές δεκαετίας του ’90 έπαιηε το ενδεχόμενο να πέρναμε 30 μεταχειρισμένα Black Hawk από τους αμερικάνους. Θυμάμαι πως η υπόθεση του εκσυγχρονισμού των 30 Χιούι ήταν αρκετά μετά, επί πασόκ με υπουργό άμυνας τον Γιάννο Παπαντωνίου. Δεν συνέφερε να εκσυγχρονιστούν τα Χιούι. Αυτός αρχικά είχε πάρει την απόφαση για δημοσιονομικούς λόγους, το ίδιο έκανε με τον εκσυγχρονισμό των 6 φρεγατών κλάσης Στάνταρντ που το Π.Ν ήταν αντίθετο. (είχε δίκιο…)

      • Ο/Η ΑΧΕΡΩΝ λέει:

        Ἡ πρώτη νύξη για ἐκσυγχρονισμό σε Huey-II ἔγινε το καλοκαίρι του 1993,παράλληλα με την παραλαβή των 30 UH-1H ἀπό τα ἀμερικανικά ἀποθέματα.
        Θυμᾶμαι ὅτι στο περιοδικό «ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ»,σε κάποιο τεύχος ἐκείνου του καλοκαιριοῦ,ὑπήρξε σχετικό ἄρθρο.
        Βεβαίως,κατά πάγια τακτική,ἡ παραλαβή των 30 μεταχειρισμένων,ἀλλά ἀνακατασκευασμένων (ἐπιθεωρημένων κατά την ἀεροπορική ὁρολογία) UH-1H,θεωρήθηκε ὅτι κάλυψε τις ἀνάγκες για «καλά» Huey,ἑν ὅψει της εἰσαγωγῆς των UH-60,ἡ ὁποία βεβαίως οὐδέποτε ὑλοποιήθηκε.
        Σε μεταγενέστερο χρόνο,ἐπιβεβαιώθηκε ὅτι κάποιοι ἐκ των διευθυντῶν της ΕΑΒ προέβησαν σε παραγγελία δύο συλλογῶν ἐκσυγχρονισμοῦ Huey-II,χωρίς να ὑπάρχει ἐκφρασμένη ἀπαίτηση ἐκ μέρους ὁποιουδήποτε πελάτη.
        Ἀρχές της δεκαετίας του 2.000,ἡ «ΠΤΗΣΗ»,πραγματεύομενη το ἐνδεχόμενο ἐκσυγχρονισμοῦ,εἶχε ἀναφέρει ὅτι στο ἴδιο κόστος των 2,5Μ δολλαρίων μποροῦσαν να ἀγοραστοῦν Mil Mi-8,προφανῶς ἐκ των παροπλισμένων της Ἀνατολικῆς Εὐρώπης.
        Προσωπική μου θέση εἶναι ὅτι ὁ ἐκσυγχρονισμός των UH-1D/AB-205 θα ἦταν οἰκονομικῶς ἀνεκτός,και ἐπιχειρησιακῶς ἐπωφελής,ἀνεξαρτήτως προσκτήσεως μέσων ἐλικοπτέρων.

        • Ο/Η Γιάννης λέει:

          To 2003 σε συζήτηση με τον υπασπιστή του τότε υπουργού άμυνας ενημερώθηκα πως τα 30 Χιούι δεν θα εκσυγχρονιστούν, ο εκσυγχρονισμός τους για ε/π αυτής της ηλικίας ήταν ασύμφορος. Δεν θυμάμαι πότε έγινε πρώτη φορά λόγος για τον εκσυγχρονισμό τους. Ένα πως είναι σίγουρο ότι ο Σημίτης έβαλε υπουργό τον Παπαντωνίου επειδή ήξερε τα οικονομικά και έπρεπε να συμμαζέψει οικονομικά το υπουργείο άμυνας. Για αυτό τον λόγο αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός των Χιούι αντί της αγοράς νέων ε/π, ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών που αν διαφορετικά πηγαίναμε σε ναυπήγηση νέων θα θέλαμε 3 δις δολ, κ.α.

          • Ο/Η aris λέει:

            ο εκσυχρονισμος των ελικοπτερων αυτων θα επρεπε να ειχε γινει αρχες του 90 οπως και των φαντομ . τωρα ειναι ασυμφορος . απο εκει και περα προτιμω απο τα μεταχειρισμενα μπλακχωκ να παρω τα 10 σικουκ και να δω αν υπαρχουν στα αποθεματα των πεζοναυτων τα uh-1n που δεν προκειται να εκσυχρονιστουν . με χωρις μεγαλο κοστος αποκτας μεσο μεταφορικο ελικοπτερο για της μεγαλες αναγκες σου και εχεις τα 20nh90 για την αερομεταφερομενες δυναμεις . δηλαδη 26 σινουκ – 20 nh90 – 30 uh-1n και εισαι μια χαρα και χωρις μεγαλο κοστος αφου το νεο ελικοπτερο ειναι παρομοιο με τα παλια χιουι και η εμπειρια υπαρχει καθως και οι υποδομες

            • Ο/Η Konstantinos λέει:

              Θα συμφωνήσω μαζί σου. Με 25-27 Σινούκ μεταφέρεις επαρκείς δυνάμεις (προσωπικό, πυροβόλα, Α/Τ). Ενδεικτικά τα 30 Μπλακχωκ που λέγεται οτι ζητήσαμε θα μπορούσαν να μεταφέρουν δύναμη 330 ανδρών, συν το ότι θα πρέπει να συντηρείς 30 ελικόπτερα όλο το 24ωρο για να εκτελέσεις την αποστολή. Την ίδια δουλειά μπορεί να κάνουν 6-10 Σινουκ, αποτελώντας έτσι μικρότερο στόχο. Βέβαια έχει και το ρίσκο της η επιλογή αυτή, καθώς απώλεια μιας μονάδας σημαίνει και μεγαλύτερες έμψυχες απώλειες.

              Εγώ θα ζητούσα αριθμό Seahawk πάντως…

              • Ο/Η Γιάννης λέει:

                Κανονικά δεν γίνεται να έχουμε περισσότερα μεγάλα μεταφορικά ελικόπτερα απ’ ότι τα μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα. Σε καμμία χώρα στον κόσμο δεν συμβαίνει αυτό, και μιας που κάποια πράγματα συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα προφανώς θα τo δούμε να έχουμε στην πορεία 25-27 Σινούκ και μόλις 20 μεσαία μεταφορικά ε/π.
                Όπως και να έχει πάλι στο μέλλον θα πρέπει να ψάξουμε για ακόμη 20 -μεταχειρισμένα- μεσαία μεταφορικά ε/π. Επίσης θα χρειαστούν και μικρότερα ε/π για ελαφρά καθήκοντα. (Light Utility Helicopters)

                Για τα Sea Hawk η μελλοντική δομή ε/π του Π.Ν αναφέρει 12 S-70. Έχουμε 11 οπότε μένει να αγοράσουμε ένα ακόμη. Οι φρεγάτες μας θα είναι 12 και δεν αποκλείεται να τις δούμε να γίνονται λιγότερες. Προσωπικά το θεωρώ αρκετά πιθανό.

                • Ο/Η aris λέει:

                  γιαννη δεν ειναι αναγκη να παρουμε μονο μπλακχωκ . υπαρχουν και τα χιουι των πεζοναυτων twin xioui που αν παρουμε 30 απο αυτα καλυπτουμε ολες τις αναγκες μας για γενικη χρηση ελικοπτερα και εχουμε τα σινουκ και τα nh90 γιατις ειδικες αποστολες .

                  • Ο/Η Γιάννης λέει:

                    Έχω σκεφτεί και τα Bell-212 για μεταφορικά για τον Ε.Σ και για έρευνας-διάσωσης για την Π.Α, τα γαλλικά SA-330, ρωσικά Mi-17, τα ολλανδικά Cougar. Πιστεύω πως αν δεν μπορούμε να πάμε για UH-60 τότε πρέπει να κοιτάξουμε για 30-40 Bell-212 για τον Ε.Σ και 12-15 για την Π.Α.

                    Για ελικόπτερα γενικής χρήσης χρειάζονται μικρού μεγέθους όπως τα Α-109, Βell-407, UH-72, EC-635 κ.α. Αν είναι να μετακινηθούν 2-3 ανώτατοι αξιωματικοί σε μία μονάδα νησιού, να μεταφερθούν κάποια ανταλλακτικά, να γίνει μία αναγνωριστική πτήση κ.ο.κ είναι αντιοικονομικό να χρησιμοποιηθεί Σινούκ ή ΝΗ-90.

                    • Ο/Η aris λέει:

                      πριν χρονια υπηρχε προταση συμπαραγωγης για το α109 αλλα δεν προχωρησε . στην παρουσα κατασταση προτιμω να παρουμε μεταχειρισμενα σινουκ και μπελ 212 για γενικης χρησης ελικοπτερα . τα υπολοιπα αστα για μετα .
                      για την πα υπαρχουν για αντικατασταση των μπελ209 τα 6 ελικοπτερα του λιμενικου και 4 ελικοπτερα πουμα της πυροσβεστικης . το συνολο 10 . τα παιρνεις και αποσυρεις τα 12 209 που εχεις τωρα . απλα πραγματα .
                      το μονο που χρειαζεται ειναι καποιος να ασχοληθει σοβαρα και οι αξιωματικοι του καθε κλαδου να σταματησουν να εχουν την απαιτηση για δικια τους αεροπορια . τα ελικοπτερα του λιμενικου του στρατου του ναυτικο και γενικα ολων των σωματων πρεπει να πανε στην αεροπορια και το καθε σωμα να συνδραμει με ατομα για χειρισμο ειδικευμενων συστηματων – βατραχανθρωπους κτλ. δεν χρειαζεται πχ να σπαταλαει πορους το λιμενικο για να εχει 6 ελικοπτερα και μερικα αεροπλανα τα οποια δεν μπορει να τα αξιοποιησει 100% .

          • Ο/Η Γ.Μ. λέει:

            Βέβαια ούτε τα Huey εκσυγχρονίστηκαν, ούτε ο (πολυδάπανος) εκσυγχρονισμός των φρεγατών απέδωσε τα αναμενόμενα….. Για την δεύτερη περίπτωση παραπέμπω εδώ:

            http://hellarmforces2010.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8339.html

            Υ.Γ.: Αλήθεια, εκείνες οι δύο συλλογές για τα Huey που αγόρασε …αυτοβούλως η ΕΑΒ τι απέγιναν; Είχε ειπωθεί ότι θα ετοποθετούντο σε δύο ελικόπτερα για «να μην πάνε χαμένες» αλλά δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο υλοποιήθηκε…Όποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη!

Υποβολή Σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s