Η Δομή Δυνάμεων του Πολεμικού Ναυτικού

Η φρεγάτα ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ (F463) σε παλαιότερη εκτέλεση βολής βλήματος Sea Sparrow.

Η είδηση για τον παροπλισμό 11 πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού στο πλαίσιο εξοικονόμησης πόρων προκάλεσε αδικαιολόγητη ανησυχία στην ελληνική κοινή γνώμη, κυρίως λόγω της ανεύθυνης στάσης ορισμένων “δημοσιογράφων” που έχουν επενδύσει στο εμπόριο φόβου και τον λαϊκισμό. Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική καθώς το ΠΝ ουσιαστικά διαγράφει από το οπλοστάσιό του ήδη παροπλισμένα πλοία μέσου όρου ηλικίας 40 ετών, στο σύνολό τους επιχειρησιακά και οικονομικά μη διατηρήσιμα σε υπηρεσία. Συγκεκριμένα, παροπλίζονται οι φρεγάτες ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ (F463) και ΚΑΝΑΡΗΣ (F464) τύπου S που δεν υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα Eκσυγχρονισμού Mέσης Zωής (ΕΜΖ) και χρησιμοποιήθηκαν για την εφοδιαστική υποστήριξη των υπολοίπων, η άτυχη πυραυλάκατος ΜΥΚΟΝΙΟΣ (P22) τύπου Combattante III που υπέστη σημαντικότατες φθορές από πυρκαγιά στις 5 Ιανουαρίου 2010, το ουκρανικής προέλευσης Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) ΙΘΑΚΗ (L-181), ναυπήγησης 1992, που βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ακινησίας από τον Απρίλιο 2006 λόγω μειωμένης διαθεσιμότητας, τα τρία τελευταία παράκτια ναρκαλιευτικά ΑΛΚΥΩΝ (Μ-211), ΑΥΡΑ (Μ-214), ΑΗΔΩΝ (Μ-248) που παραχωρήθηκαν μεταξύ 1963-1970 στο πλαίσιο της στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ και τέλος, το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) ΑΞΙΟΣ (Α464) Τύπου 701C και τρία απαρχαιωμένα βοηθητικά πλοία. 

Εν αναμονή της παρουσίασης της νέας Δομής Δυνάμεων 2012-2025, παρακάτω παρουσιάζεται η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα:

YΠΟΒΡΥΧΙΑ

Το Συμβούλιο Άμυνας αποφάσισε τον Σεπτέμβριο του 2008 την σταδιακή αύξηση του αριθμού των υποβρυχίων από 8 που βρισκόταν τότε σε υπηρεσία και οροφή 10 υποβρυχίων που προέβλεπε η Δομή Δυνάμεων 2005-2015 για το Πολεμικό Ναυτικό, σε 12 μέχρι το 2015. Η απόφαση αυτή συσχετιζόταν με το χρονοδιάγραμμα της εποχής για το πρόγραμμα υποβρυχίων Τύπου 214 και σηματοδοτούσε παράλληλα την επένδυση του ΠΝ στο υποβρυχιακό όπλο για την επίτευξη των επιχειρησιακών του στόχων σε ένα μελλοντικό θέατρο επιχειρήσεων στο Αιγαίο όπου η Τουρκία θα διατηρεί αυξημένες αεροναυτικές ικανότητες επιτήρησης/στοχοποίησης. Σήμερα, το ΠΝ διαθέτει τα εκσυγχρονισμένα υποβρύχια ΝΗΡΕΥΣ (S111), ΤΡΙΤΩΝ (S112), ΠΡΩΤΕΥΣ (S113) Τύπου 209/1100, τα υποβρύχια ΠΟΣΕΙΔΩΝ (S116), ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S117), ΠΟΝΤΟΣ (S119) Τύπου 209/1200 και φυσικά, το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S120) Tύπου 214. Εκκρεμεί η ολοκλήρωση των δοκιμών και παράδοση του εκσυγχρονισμένου υποβρυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) Τύπου 209/1200AIP καθώς και των ΠΙΠΙΝΟΣ (S121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122), ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S123) Τύπου 214 που βρίσκονται στο τελικό στάδιο ναυπήγησης. Η κατάσταση στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας εμποδίζει την έναρξη ναυπήγησης των δύο πρόσθετων υποβρυχίων Τύπου 214. Προτεραιότητα αποτελεί η προμήθεια τριών στοιχείων συσσωρευτών και τορπιλών βαρέως τύπου.

ΦΡΕΓΑΤΕΣ

Με την απόφαση παροπλισμού των δύο προαναφερθέντων φρεγατών τύπου S, ο στόλος των φρεγατών διαμορφώνεται σε 12 από 16 της προβλεπόμενης οροφής της Δομής Δυνάμεων 2005-2015. Παραμένουν οι φρεγάτες ΥΔΡΑ (F452), ΣΠΕΤΣΑΙ (F453), ΨΑΡΑ (F454), ΣΑΛΑΜΙΣ (F455) τύπου ΜΕΚΟ-200ΗΝ, οι εκσυγχρονισμένες ΕΛΛΗ (F450), ΛΗΜΝΟΣ (F451), ΑΔΡΙΑΣ (F459), ΑΙΓΑΙΟΝ (F460), ΝΑΒΑΡΙΝΟ (F461), ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462) τύπου S καθώς και οι δύο ιδίου τύπου που δεν υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F465) και ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F466). Με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της χώρας, η σκέψη για την προμήθεια νέων φρεγατών ή κορβετών μέχρι το τέλος της δεκαετίας ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Ο στόλος φρεγατών θα παραμείνει αμετάβλητος, πλην των περιπτώσεων κάποιας έκτακτης προμήθειας μεταχειρισμένου υλικού από το εξωτερικό ή νέων περικοπών στις λειτουργικές δαπάνες του ΠΝ που θα σημάνουν τον παροπλισμό των δύο τελευταίων μη εκσυγχρονισμέων φρεγατών τύπου S.

Καθώς οι τέσσερις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ-200ΗΝ διανύουν αισίως τη δεύτερη δεκαετία υπηρεσίας, η εφαρμογή του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) είναι η μόνη ρεαλιστική και υλοποιήσιμη πρόταση για τη διατήρηση της σχετικής ισορροπίας ισχύος στο Αιγαίο. Πέρα από τη συντήρηση/γενική επισκευή του σκάφους, η προτεινόμενη βασική διαμόρφωση περιλαμβάνει Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (CMS) TACTICOS, τρισδιάστατο (3D) ραντάρ SMART-S Mk2 μέσης/ μακράς εμβέλειας, αναβάθμιση του 3D ραντάρ ένδειξης στόχων MW-08 και αναβάθμιση των ραντάρ ιχνηλάτησης και καταύγασης STIR 1.8 ώστε να επιτευχθεί πλήρης ομοιοτυπία με τις φρεγάτες τύπου S, τις TΠΚ Super Vita και τις κανονιοφόρους κλάσης ΜΑΧΗΤΗΣ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ανάγκες εκπαίδευσης και εφοδιαστικής υποστήριξης. Για τα οπλικά συστήματα προτείνεται η αναβάθμιση του κύριου πυροβόλου Mk45 Mod2A των 127mm/54cal, η αναβάθμιση του συστήματος κατακόρυφης εκτόξευσης Mk48 Mod2, του συστήματος τορπιλοσωλήνων Mk32 Mod5 για χρήση προηγμένων ελαφρών τορπιλών καθώς και η αναβάθμιση των Εγγύς Οπλικών Συστημάτων (CIWS) Mk15 Phalanx Block 1 Baseline 1 σε Phalanx Διαμόρφωσης Επιφανείας (PSuM) Block 1Β ή αντικατάστασή τους από σύστημα Βλημάτων Περιστρεφόμενης Ατράκτου (RAM). Πρόσθετες επιλογές, αναλόγως του κόστους, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν αντικατάσταση του σόναρ γάστρας και μεταβλητού βάθους, του εξοπλισμού ηλεκτρονικού πολέμου και των συστημάτων επικοινωνίας.

ΤΠΚ

Η Δομή Δυνάμεων 2005-2015 προέβλεπε συνολικά 17 ΤΠΚ, εκ των οποίων τα 7 θα ήταν σύγχρονα τύπου Super Vita με βλήματα ΜΜ-40 Exocet Block2/3. Σήμερα βρίσκονται σε υπηρεσία τα ΤΠΚ ΡΟΥΣΣΕΝ (P67), ΔΑΝΙΟΛΟΣ (P68), ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ (P69), ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ (P70) τύπου Super Vita ενώ η ναυπήγηση του πέμπτου PIΤΣΟΣ (Ρ71) έχει μεν ολοκληρωθεί αλλά δεν παραδίδεται λόγω των γνωστών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ενώ σε αναστολή τελεί η ναυπήγηση του έκτου και έβδομου, ΒΛΑΧΑΚΟΣ (Ρ72) και ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ (Ρ73) αντίστοιχα.

Με τον παροπλισμό της πυραυλακάτου ΜΥΚΟΝΙΟΣ (P22) τύπου Combattante III, απομένουν σε υπηρεσία οι εκσυγχρονισμένες ΛΑΣΚΟΣ (Ρ20), ΜΠΛΕΣΣΑΣ (Ρ21), ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ (Ρ23) με βλήματα ΜΜ-38 Εxocet, οι πέντε μη εκσυγχρονισμένες πυραυλάκατοι ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ (Ρ24), ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ (Ρ26), ΞΕΝΟΣ (Ρ27), ΣΙΜΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ28) και ΣΤΑΡΑΚΗΣ (Ρ29) τύπου Combattante IIIB με βλήματα Penguin και οι τρεις Τύπου S148, BOTΣΗΣ (Ρ72) και ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ73) με βλήματα MM-38 Exocet και ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ (P75) με βλήματα Harpoon.

ΚΑΝΟΝΙΟΦΟΡΟΙ & ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ

H Δομή Δυνάμεων 2005-2015 προέβλεπε oροφή 12 κανονιοφόρων. Σήμερα βρίσκονται σε υπηρεσία οι ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής σύγχρονες κανονιοφόροι ΜΑΧΗΤΗΣ (Ρ266), ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ(Ρ267), ΑΗΤΤΗΤΟΣ (Ρ268), ΚΡΑΤΑΙΟΣ (Ρ269), ΚΑΣΟΣ (Ρ57), ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ (Ρ61), οι επίσης ελληνικής ναυπήγησης κανονιοφόροι ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ (Ρ266) και ΝΑΥΜΑΧΟΣ(Ρ266) τύπου Osprey-55 καθώς και τα δύο εναπομείναντα σκάφη τύπου Asheville, ΤΟΛΜΗ (Ρ229) και ΟΡΜΗ (Ρ230). Το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ) αποφάσισε το 2008 την ένταξη των έξι παράκτιων περιπολικών που επιχειρούν μονίμως στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου στη μελλοντική Δομή Δυνάμεων, δηλαδή των τεσσάρων πρώην τορπιλακάτων ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ (Ρ196), ΚΥΚΝΟΣ, (Ρ198), ΠΗΓΑΣΟΣ (Ρ199), ΤΟΞΟΤΗΣ (Ρ228) και των γαλλικής ναυπήγησης ΑΝΤΩΝΙΟΥ (P286) και ΣΤΑΜΟΥ (P287).

AΡΜΑΤΑΓΩΓΑ & ΠΛΟΙΑ ΤΑΧΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει 5 αρματαγωγά ελληνικής ναυπήγησης, τα ΧΙΟΣ (L173), ΣΑΜΟΣ (L174), ΙΚΑΡΙΑ(L175), ΛΕΣΒΟΣ, (L176) και ΡΟΔΟΣ (L177), παρά την πρόβλεψη για 7 από τη Δομή Δυνάμεων 2005-2015. Με τον παροπλισμό του Πλοίου Ταχείας Μεταφοράς ΙΘΑΚΗ (L-181), απομένουν τα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (L-180), ΚΕΡΚΥΡΑ (L-182) και ΖΑΚΥΝΘΟΣ (L-182) τύπου Ζubr.

ΝΑΡΚΟΘΗΡΕΥΤΙΚΑ

Με το παροπλισμό των τελευταίων μουσειακών ναρκαλιευτικών, η Διοίκηση Ναρκοπολέμου παραμένει ίσως για πρώτη φορά αποκλειστικά με σύγχρονα πλοία στο δυναμικό της, τα βρετανικής προέλευσης ναρκοθηρευτικά ΕΥΡΩΠΗ (M62) και ΚΑΛΛΙΣΤΩ (M63) κλάσης ΗUNT και τα αμερικανικής προέλευσης EYNIKH (Μ61) και KAΛΥΨΩ (Μ64) τύπου Osprey.

ΠΛΟΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Το πετρελαιοφόρο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (A374) αποτελεί το μεγαλύτερο σε εκτόπισμα πλοίο του ΠΝ και μία από τις πλέον σύγχρονες μονάδες του Στόλου. Μετά τον παροπλισμό του Πλοίου Γενικής Υποστήριξης ΑΞΙΟΣ (Α464) παραμένει μόνο ένα Τύπου 701C, το ΑΛΙΑΚΜΩΝ (A470).

Το πετρελαιοφόρο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (A374) σε σχηματισμό με 6 φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού.

About these ads

29 Responses to Η Δομή Δυνάμεων του Πολεμικού Ναυτικού

  1. Ο/Η NikPan λέει:

    Καλό θα ήταν να αναφέρουμε τι έχει να αντιμετωπίσει το Πολεμικό Ναυτικό.
    6 Φρεγάτες TF2000 ————————————————
    οι οποίες θα προστεθούν ( ή αντικαταστήσουν) στις
    8 Φρεγάτες PERRY 0
    8 Φρεγάτες ΜΕΚΟ 4 Φρεγάτες MEKO + 2 STANDARD
    8 Κορβέτες ADA 6 Φρεγάτες STANDARD (εκσυχρον.)
    9+2 Πυραυλακάτους KILIC 7 Πυραυλακάτους S.VITA + 5 COMPAT.
    4 OPV DOST 0
    6 Υποβρύχια 214 ————————————————
    τα οποία θα προστεθούν ( ή αντικαταστήσουν) στα
    6 Υποβρύχια 209/1200 6 Υποβρύχια 209/1100-1200
    8 Υποβρύχια 209/1400 6 Υποβρύχια 214

    • Ο/Η strategy λέει:

      H μόνη απάντηση στο απαισιόδοξο σενάριο που αναφέρεις και τοποθετείται χρονικά στις αρχές τις επόμενης δεκαετίας είναι η ελληνική επένδυση στα υποβρύχια.

      • Ο/Η Manolis λέει:

        …την οποια επενδυση, σε μεσα και προσωπικο, δεν ακυρωνει καθολου η ναυπηγηση των παρομοιων τουρκικων και να προσθεσω οτι οποιαδηποτε επενδυση σε νεα οπλα αερος – επιφανειας , θα εχει το ιδιο αποτελεσμα. Το PIΤΣΟΣ (Ρ71) δεν μπορει να το παρει το ΠΝ εστω και αντισυμβατικα? Θυμουμαι μετα τα προβληματα των JASON , σε παλαιοτερες ναυπηγησεις το ΠΝ εθετε ως ορο οτι τα ναυπηγουμενα πλοια παραμενουν στην κατοχη του σε καθε σταδιο ναυπηγησεως. Ακριβως ωστε να ειναι το κρατος κατοχυρωμενο εαν τα ναυπηγεια βαρεσουν κανονι.

  2. Ο/Η tasos gr λέει:

    Κύριε που έχετε συντάξει αυτό το κείμενο σας λέω μετά λόγου γνώσεως ότι πιο κατευθυνόμενα δεν θα μπορούσατε να τα παρουσιάσετε τα γεγονότα. Η τεχνική του κατευνασμού του πλήθους σε ένα ιστοχώρο -κατά τα άλλα λίαν αξιοπρεπή- δεν τιμάει τον χώρο που φιλοξενεί τα γραφόμενά σας.

    • Ο/Η strategy λέει:

      Τι εννοείς κατευθυνόμενα; Γράφω την προσωπική μου άποψη με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες που έχω για ένα γεγονός όπως το αντιλαμβάνομαι.

    • Ο/Η Manolis λέει:

      Τασο, υπαρχουν ιστοχωροι , με σοβιετικα παρατσουκλια, που θα παρουσιασουν το θεμα ως καταστροφη των παντων, μην ανησυχεις. Αυτο ομως ειναι το ζητουμενο? Η μηπως , ακομη και ολα τα ιστολογια ανεξαιρετως το παρουσιασουν ως καταστροφη , θα αλλαξουν οι αποφασεις? Ισως εαν ο κ. Τσιπρας αρχιζε να φωναζει για διαλυση του στολου να γινοταν κατι, δεν το βλεπω ομως…

  3. Ο/Η tasos gr λέει:

    κάθε μία από τις μεγάλες μονάδες έχει ακόμα να προσφέρει στο ΠΝ. Χαρακτηριστικά (εκ των έσω) να σας αναφέρω ότι η ΦΓ ΚΑΝΑΡΗΣ είναι από τα λίγα πλοία που είναι πλήρως επιχειρησιακά. Το ΠΝ είναι πάρα πολύ φειδωλό στη λογική του κανιβαλισμού μονάδων κρούσης.

    • Ο/Η strategy λέει:

      Δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που νοιώθει ευχαρίστηση όταν παροπλίζονται κύριες μονάδες στόλου, οι αριθμοί όμως είναι αμείλικτοι, εν προκειμένω οι απαιτούμενες πιστώσεις για την επαναφορά συγκεκριμένων πλοίων σε επιχειρησιακή κατάσταση απλά δεν υπάρχουν. Για τη ΦΓ ΚΑΝΑΡΗΣ ειλικρινά δε το γνωρίζω και καλό θα ήταν να μη δημοσιοποιούνται τέτοιες πληροφορίες, έχω εμπιστοσύνη στα στελέχη του ΠΝ.

      • Ο/Η lupolupo λέει:

        Η εικόνα που έχω για τη Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ είναι ότι το 2010 ήταν σε καλύτερη κατάσταση από τις υπόλοιπες “S” εκσυγχρονισμένες κ μη.

  4. Ο/Η xristos λέει:

    δεν μπορω να καταλαβω που ενω εχουμε σχεδον 3 ετοιμοπολεμα υποβρυχια στα ναυπηγεια κανενας πολιτικος δεν παιρνει καμια αποφαση για αυτα. Τα εχουμε χρυσοπληρωσει και δεν κανουν τιποτα απλως κοιτανε.Ντροπη και αισχος…

  5. Ο/Η Pirate λέει:

    1 ΤΠΚSuper Vita κοστίζει 150.000.000€ ενώ μια καινούρια φρεγάτα 450.000.000€ είτε Α200 ή FREMM.

    Μήπως να κατασκευάζαμε όταν ξεμπλέξουμε με τους απατεώνες των ναυπηγείων( εντός χώρας αλλά κ εκτός) ΤΠΚSuper Vita αντί για εκσυγρονισμό των παλαιοτέρων ΜΕΚΟ?

    Μήπως να επενδύαμε σε ρομποτικά μίνι σκάφη ή μίνι υποβρύχια δική μας κατασκευής φυσικά για την περίπτωση των ναρκαλιευτικών αλλά και για ανθυποβρυχιακό πόλεμο αλλά και ναυτική επιτήρηση όπως έχουν κάνει τα μεμέτια;;

    Σαφώς κ το κόστος θα είναι θεαματικά μικρότερο σε όλους τους τομείς.

    Όσο για τα υπόλοιπα,τι να πείς…τα μεμέτια ναυπηγούν φρεγάτες και εμεις οι κιμπάρηδες να αγοράσουμε μόνο καινούρια,αντί να κατασκευάζουμε τα πάντα στο ναυτικό κ να αγοράζουμε μόνο ότι ηλεκτρνονικό ή όπλο μας λείπει!!!

  6. Ο/Η Emerson λέει:

    Ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμεί 1.968 πλοία και εμείς δεν έχουμε ναυπηγική βιομηχανία…

    • Ο/Η This is Greece λέει:

      Σ’ αυτό το θέμα έχουν τεράστια ευθύνη οι εργατοπατέρες και τα σωματεία των εργαζομένων. Φίλος Ναυπηγός Μηχανικός στο επάγγελμα μου έλεγε για τις απειλές των συμμοριών εντός των ναυπηγείων για το ποια συνεργεία θα κάνουν τι, για τις αμοιβές που φτάνουν σε εξωπραγματικά ύψη και για τη ναυπήγηση των πλοίων που αντί για 2 χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε σε 5 χρόνια ενώ έχουν βγει και εκτός προϋπολογισμού. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι λογικό να μην υπάρχει ναυπηγική βιομηχανία και δεν θα τους χαλάσει όλους αυτούς αν μείνουν άνεργοι στο τέλος λόγω των αμόρφωτων κουτοπόνηρων αρχηγών τους που συμπεριφέρονται ως γκάνγκστερ.

      • Ο/Η Πάτε καλα; λέει:

        Αλλη μια Ελ ιστορια που αρχιζει ως φιλος φιλου κουμπαρου του κουνιαδου του θειου του ξαδερφου μου…

        Για να μη βρεθουνε και αλλοι στη δυσαρεστη θεση του Μπουμπουκου να δηλωνει πως για το θανατο της ελληνικης ναυπηγοεπισκευαστικης ζωνης φταιει το … ΠΑΜΕ και οι συνδικαλιστες,
        ιδου η εκθεση της ΕΕ για τα ναυπηγεια στην ηπειρο.

        http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/maritime/files/fn97616_ecorys_final_report_on_shipbuilding_competitiveness_en.pdf

        ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΗ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.

        hints for thought για παραλληλο διαβασμα με την εκθεση:
        Ποσες ναυπηγοεπισκευαστικες ζωνες εχει η χωρα (5) και ποσες η Γαλλια(3),η Ιταλια(3) ή η Φιλανδια;
        Σε ποσες κανει πια κουμαντο το ΠΑΜΕ(μονο σε μια);
        Ποιο ΠΑΜΕ κανει κουμαντο στο Γκντανσκ το οποιο παει για κλεισιμο;
        Ποσα πλοια εχουν ναυπηγει στην Ευρωπη οι Ελληνες πλοιοκτητες(δεν ερχονται στην Ελλαδα λογω του …. ΠΑΜΕ) και ποσα στην Α.Ανατολη(το 90%);
        Ποια χωρα ειναι στο τελος της ευρωπαικης καταταξης σε επενδυσεις σε νεες τεχνολογιες οσον αφορα την ναυπηγικη τεχνολογια;

        Καποιος πρεπει να εξηγησει στους Ελληνες επιχειρηματιες και στο Ελ κρατος πως ανταγωνιστικοτητα δε σημαινει ΟΥΤΕ κινεζικο μεροκαματο ουτε απουσια συνδικαλισμου ουτε αυξημενα βραχυπροθεσμα κερδη αλλα επενδυσεις,ευχαριστημενο εργατικο προσωπικο,μακροπροθεσμη στρατηγικη και R n D τμηματα και πατεντες(ειμαστε τελευταιοι).
        Θα μπορουσα να γραφω σελιδες επι σελιδων για την ελληνικη βιοτεχνια και βιομηχανια,τα κρατικα λαθη,τις απαρχαιωμενες νοοτροπιες ωστοσο θα αρκεστω στην φραση που ειπε για την τοτε γερμανικη βιομηχανια στην διεθνη εκθεση της Πενσυλβανιας το 1876 ο Γερμανος Reuleaux: Φτηνια και κακη ποιοτητα.

        • Ο/Η ΝΑΙΑΣ λέει:

          Μαλλον αγαπητε φιλε δεν εχεις σχεση με τον χωρο και μαλιστα δεν εχεις φροντισει να ενημερωθης.Ο φιλος This is Greece περιεγραψε περιπου την πραγματικοτητα,που ειναι πραγματι πολυ χειροτερη,ενω πουθενα δεν ανεφερε το ΠΑΜΕ που εσυ επικαλεστηκες αλλωστε τοτε δεν υπηρχε ΠΑΜΕ,αν αυτο σε ανακουφιζει.Παντως ειναι μια τραγικη ιστορια που δεν ειναι της παρουσης αλλα και δεν ενδιαφερει το ιστολογιο ποιοι εθαψαν την ναυπηγοεπισκευη στην Ελλαδα.

          • Ο/Η Πατε καλα; λέει:

            Μαλλον το αντιθετο συμβαινει φιλε ΝΑΙΑΣ.ΑΚΡΙΒΩΣ επειδη εχω σχεση με το χωρο και δη οχι μονο εντοπισμενη στην Ελλαδα,ευτυχως βλεπω τα πραγματα χωρις κομματικες παρωπιδες. Και γραφω ευτυχως γιατι ειναι συνηθες φαινομενο στην Ελλαδα να θεωρουμε πως ολα οσα συμβαινουν οφειλονται σε ενδογενεις παραγοντες και οχι σε διεθνεις φαινομενα.Στην τελικη η εκθεση της Ευρωπαικης Κοινοτητας για το χωρο ειναι ξεκαθαρη-εκτος και αν αυτοι δεν εχουν σχεση με το χωρο.

            • Ο/Η ΝΑΙΑΣ λέει:

              Οποτε αγαπητε φιλε θα μπορεις να μας πεις ποτε εγινε η `κηδεια` της ναυπηγοεπισκευαστικης Περαματος,αν τελικα ο Σκαραμαγκας αποτελειωσε τα τρενα,αν το Νεωριο ειχε φτασει τους 1100 εργαζομενους που μετα την καρτα που χτυπαγαν πηγαιναν να ανοιξουν τα μαγαζια τους,οι περισσοτεροι,επισης αν ειχες μετρησει ποτε ποσα παραγκακια υπηρχαν στις εισοδους των επισκευαστικων και τι εξυπηρετουσαν,αν ειχες ακουσει ποτε για την τριμερη και το εργο της στις επισκευαστικες ζωνες,ακομη και για το πορτοκαλι βανακι με το μεγαφωνο.Ακομα πιο παλια με τον γερο Λατση και το σωματειο.Βιβλιο ολοκληρο γραφει καποιος απο τα κατορθωματα καποιων.
              Υ.Γ. Καποια εποχη μετεφερα απο την τραπεζα καθε Παρασκευη μεροκαμματα για 1000 εργαζομενους αφου ειχαν μετατραπει απο μαρκα σε δραχμες για να πληρωθουν αγογγυστα εξωπραγματικες υπερωριες και αυτο για ενα σχεδον χρονο,την συνεχεια θα την ξερεις αφου λες οτι εισαι σχετικος με τον χωρο.Εποχη που στο Περαμα πεταγες τυροπιττα σε σκυλο και γυριζε και σε `εβριζε`.

              • Ο/Η Πάτε καλα; λέει:

                Η κηδεια των ναυπηγοεπισκευαστικων ζωνων στη χωρα ειχε ηδη ξεκινησει οταν μεταφερθηκε το κεντρο ναυπηγησης πλοιων στην Ανατολη,για να ειναι κοντινοτερο στα κυριοτερα δρομολογια.
                Αργα ή γρηγορα θα κλεινανε πολλες ναυπηγοεπισκευαστικες ζωνες.Οχι μονο στην Ελλαδα αλλα σε ολοκληρη την Ευρωπη.Απλα στην Ελλαδα κλεισανε σχεδον ολες γιατι καμια δεν προετοιμαστηκε να χτυπησει τους Ασιατες στηριγμενη στην καινοτομια(οκ,σε κανα 2 βαλανε το χερακι τους και οι βουλευτες μας να χειροτερευσουν την κατασταση).
                Σταματηστε επιτελους να πιστευετε στην Ελλαδα πως ολοι κρεμονται απο σας και πως αν κανετε 2 μηνες απεργια θα χασετε ολους τους πελατες ή αν διατηρησετε την ποιοτητα,θα μεινετε εφ ορου ζωης στην κορυφη.
                Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΛΛΑΖΕΙ.ΣΥΝΕΧΩΣ.
                Και η Βενετια καποτε ηταν η 1η ναυτικη δυναμη στη Μεσογειο και με την ανακαλυψη των Δυτικων Ινδιων εγινε ενα ακομα δουκατο.

                Οι παλαιοτερες αναμνησεις τυπου “τοτε που τα σκουπιδια μυριζανε γιασεμι και οι κλεφτες μιλαγανε στον πληθυντικο” ΔΕΝ βοηθανε την κατασταση γιατι αποπροσανατολιζουν απο το πραγματικο προβλημα.

                • Ο/Η ΝΑΙΑΣ λέει:

                  Φαινεται οτι δεν διαβασες αυτα που εγραψα οτι οταν πραγματι αυτοι μονο ρικσος εφτιαχναν εμεις ηδη ειχαμε ναυπηγοεπισκευη.Αν θελεις να βλεπεις την ιστορια απο την μεση προς το τελος δικο σου θεμα,ομως να εισαι σιγουρος οτι για να το καταλαλαβεις θα ρωτησεις αυτους που το ειδαν απο την αρχη.Εγω εγραψα στοιχεια και χρονολογιες που οι γνωριζοντες καταλαβαινουν και εσυ απαντας με αοριστολογιες και φιλολογια.Μαλλον δεν βρισκεσαι στην Ελλαδα για να ξερεις προσωπα και πραγματα και αυτο το επιβεβαιωνεις μονος σου λεγοντας ….Σταματηστε επιτελους να πιστευετΕ στην Ελλαδα πως ολοι κρεμονται απο ΣΑΣ …..Σε πληροφορω οτι αν κανεις δυο μηνες απεργια θα χασεις ολους τους πελατες σου ενω στην κορυφη μενουν αυτοι που διατηρουν την ποιοτητα και οχι αυτο που γραφεις.Φιλικα παντως σου λεω οτι οποτε ερχεσαι στην Ελλαδα ρωτα καποιους παλιους να μαθαινεις την πραγματικοτητα διοτι θα εχεις τοσο γνωση της ιστοριας οση τα παιδια του δημοτικου που τους μαθαινει η ρεπουση οτι στην Σμυρνη εγινε συνωστισμος.

                  • Ο/Η Πατε καλα; λέει:

                    Οχι σου απανταω επακριβως με στοχεια,εγγραφα απο την ΕΕ αλλα εσυ επιμενεις ως γνησιος Ελ να βρισκεις το προβλημα τοπικα και να στηριζεσαι σε ατακες “τοτε που τα σκουπιδια μυριζανε λεβαντα και εμεις ημασταν οι κορυφαιοι του πλανητη” που ΚΑΙ ψευδεις ειναι ΚΑΙ δεν εχουν σχεση με το ζητημα.

                    Α)Τα ναυπηγεια της Hyundai δημιουργηθηκαν το μακρινο 1972,οταν πηραν μια τεραστια δουλεια στην Αραβικη χερσονησο και αποφασισανε να φτιαξουν δικα τους ναυπηγεια για να τους ερθει πιο φτηνα και ως επενδυση στο μελλον.

                    Β)Απο τη στιγμη που η μεγαλυτερη Κορεατικη βιομηχανια αποφασισε να φτιαξει ναυπηγεια,βιομηχανια που εσυ ως Ελλαδα ΟΥΔΕΠΟΤΕ ειχες δει παρομοιου ταξης μεγεθους.ηταν σιγουρο πως θα σε περναγε. Το 1986 ειχαν ΗΔΗ το ρεκορ ναυπηγησης του μεγαλυτερου εμπορικου πλοιου στον πλανητη. Αλλα ξεχασα: Οταν εμεις ειχαμε χοληστερινη,οι Κορεατες τρωγανε βελανιδια…
                    Γ)Τα περισσοτερα πλοια κανουν δρομολογια ειτε εντος Απω Ανατολης ΕΙΤΕ απο την Απω Ανατολη στην Ευρωπη.Συμφερει προφανως να ναυπηγεις εκει τα πλοια.Εφοσον λοιπον τα ναυπηγεια της Ιαπωνιας ΟΥΔΕΠΟΤΕ τα πλησιασες σε επιπεδο,η Κορεα εφτιαξε ναυπηγεια και η Κινα αργα ή γρηγορα θα ακολουθουσε ως χωρα 1.5 δις κοσμου και με απειρες πλουτοπαραγωγικες δυναμεις,ΔΕΝ μπορουσε μια μικρη μεσογειακη χωρα να ανταγωνιστει αυτες τις δυναμεις,ΕΙΔΙΚΑ οταν δεν διεθεσε λεφτα για καινοτομια και νεες τεχνολογιες.
                    Δ)Κανεις δεν θα ασχοληθει με 2 μηνες καθυστερηση ενος project οπως η ναυπηγηση ενος τανκερ αν αυτο το τανκερ ειναι καλυτερης ποιοτητας σε φθηνοτερη τιμη απο τον ανταγωνισμο.
                    Οποιος λεει το αναποδο,δεν εχει δουλεψει ΠΟΤΕ στη ζωη του σε μεγαλα project της βιομηχανιας γιατι ενας απο τους βασικους κανονες ειναι:
                    “Κανεις δεν θυμαται μια αργοπορημενη δουλεια αλλα ΟΛΟΙ θυμουνται μια ΚΑΚΗ δουλεια”.

                    Ε)Επαναλαμβανω ΞΑΝΑ πως ΔΕΝ κρεμεται ολος ο κοσμος απο ενα μερος των Ελληνων οπως δυστυχως αρεσκεστε να πιστευεστε.

                    ΕΙΜΑΣΤΕ μια χωρα 11.000.000 κατοικων,που δεν ειχε ΟΥΔΕΠΟΤΕ συγκρισιμη βαρια βιομηχανια με τις αλλες χωρες και ΔΕΝ εχει πλουτοπαραγωγικες δυναμεις.Η θα προσαρμοστει η χωρα στις απαιτησεις του 2012 και θα συμπεριφερεται οπως ο υπολοιπος πλανητης Η θα περιθωριοποιηθει.Ειναι ο νομος της εξελιξης.Σχιζοφρενικες αντιμετωπισεις τυπου “Το 1971 εβγαζα πολλα λεφτα σε μαρκα με εναν τροπο λειτουργιας και περιμενω το 2012 να βγαλω πολλα λεφτα με τον ιδιο” εχουν περασει ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ.

                    ΔΕΝ ειμαστε στο 1930,ΔΕΝ ειμαστε στο 1970,ειμαστε στο 2012 και πρεπει να αλλαξει ο τροπος αντιμετωπισης αν θελει η χωρα να μη μεινει πισω απο τις διεθνεις εξελιξεις ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.

  7. Ο/Η ΓΙΑΝΝΗΣ λέει:

    Πασίγνωστος έλληνας μέγαλο-επιχειρηματίας πριν κάποια χρόνια παρήγγειλε 18 πλοία σε ναυπηγείο της Ουκρανίας. Με τα λεφτά που θα έδινε εδώ για να αγοράσει 2 πλοία στην Ουκρανία αγόραζε 3. Ο κάθε ένας που κάνει τώρα κριτική αν ήταν επιχειρηματίας το ίδιο θα έκανε. Ότι τα ναυπηγεία δεν προτιμούνται από τους έλληνες εφοπλιστές για να επισκευάζουν τα πλοία τους είναι επειδή ξένα ναυπηγεία είναι 5 φορές φτηνότερα.
    Είμαστε σε μία εποχή όπου ο καθένας κοιτάει την τσέπη του. Πολλές φορές μου κάνει εντύπωση που ακούω πως ο έλληνας στις παραμεθόριες περιοχές περνάει στην Βουλγαρία για να γεμίσει το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου του ή για να πάει στον οδοντίατρο που είναι μερικές φορές φτηνότερος από εδώ. Πως ο άγγλος πέρνει το τρένο να περάσει την Μάγχη για να πάει στην Γαλλία να αγοράσει κρασιά τα οποία είναι φτηνότερα.
    Ένα άλλο που δεν ξέρω αν ισχύει στα ναυπηγεία αλλά το έχω δει στην νεο-ελληνική νοοτροπία. Πουλάει κόσμος το σπίτι του και όταν βρει πελάτη ανεβάζει την τιμή του. Αυτό το έχω δει 100άδες φορές. Σε επιχείρηση πήρε ο επιχειρηματίας μία μεγάλη δουλειά και το προσωπικό με το ,,καλημέρα,, του ζήτησε αύξηση. Ή που αγόρασε μετά μία Μερσεντές και το προσωπικό ζήλευε και έλεγε πως ,,μας πίνει το αίμα,,. Που κανένα αίμα δεν τους έπινε, τους πλήρωνε βάση νόμου και μερικές φορές και παραπάνω. Αλλά αν κάποιος κάνει κάτι στην Ελλάδα (φέρει δουλειά, θέλει να κάνει επενδύσεις, την απελευθερώσει κ.α) πέφτουν μετά όλοι επάνω του να τον φάνε.

    • Ο/Η Πατε καλα; λέει:

      Γιαννη το θεμα ειναι απλο οσον αφορα τα πλοια:
      Το 80% περιπου των συγχρονων σκαφων ναυπηγειται στο τριγωνο(Κινα Κορεα Ιαπωνια). Ειναι πιο φτηνοι,πιο γρηγοροι και πιο αναπτυγμενοι σε τεχνολογια.
      Οταν στο ναυπηγειο της πχ Συρου θες 1 χρονο να φτιαξεις ενα πλοιο,στην Ιαπωνια στον ιδιο χρονο φτιαχνουν 5 και καλυτερης ποιοτητας.
      Το εχω δει.Οπως εχω δει με τα ματια μου και τα ναυπηγεια στην Νορβηγια στο Ολεστουντ που κλεισανε και μας ελεγε ο υπευθυνος πως τα μικροτερα που ανοιξανε ηταν πολυ εστιασμενα σε πολυς υψηλης τεχνολογιας πλοια και να μας λεει ο αρχιμηχανικος της Ulstein πως μονο μεσω καινοτομιας θα μπορεσουν να επιβιωσουν στοιχειωδως τα ναυπηγεια.

      Κλεινουν τα ναυπηγεια στην Πολωνια επειδη δεν μπορουν να ανταγωνιστουν τα φτηνοτερα στην Μ.Ανατολη και στην Ασια.Στην Πολωνια κυριοι με το μισο εργατικο ελληνικο κοστος και διχως τον “κακο συνδικαλισμο”.

      Τα μονα μεγαλα ναυπηγεια που εχουν απομεινει στην Ευρωπη φτιαχνουν ειτε πολεμικα ειτε τεραστια κρουαζεριοπλοια(Φιλανδια,Γαλλια,Ιταλια,Γερμανια) που στηριζονται στην υψηλη τεχνολογια που δεν εξαγεται τοσο ευκολα στην Ανατολη ή στην Λ.Αμερικη.Και μετα εχουν μεινει τα μικρα σκαφη(καταμαραν, κρις κραφτ κά).Και για να τους ανταγωνιστουν οι Ασιατες προσφερουν τρελους μισθους στους ναυπηγους που πανε εκει (για ρωτηστε μαγκες ποσα βγαζει ΤΟ ΜΗΝΑ Ελληνας ναυπηγος σε Κινα.Που βγαζει οσα βγαζει ενας ΕΠΟΠ το χρονο και κατι ψιλα).

      Καθιστε λιγο και κατεβαστε την εκθεση της ΕΕ που αναλυει ολα τα παραπανω.

      Σταματηστε να ακουτε τι σας λεει ο καθε τηλεπωλητης βιβλιων ή ο “Μπαμπης ο Σουγιας” που δουλευε τορναδορος στην Ελευσινα και θεωρει πως ειναι γαματος (και κλασσικα θεωρει πως ειναι καλυτερος τεχνιτης απο τους αντιστοιχους της Ιταλιας,Γερμανιας,Ισπανιας κά) και ξερει εκ των εσω την “ναυπηγικη βιομηχανια”.

    • Ο/Η ΝΑΙΑΣ λέει:

      Δυστυχως εαν ειχαμε μυαλα και οχι κομματικες παρωπιδες,η χωρα μας θα ηταν ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ στην ναυπηγοεπισκευη διοτι τοτε η Κορεα δεν ειχε οχι ναυπηγεια αλλα ουτε σταρι για να φαει.Η Ουκρανια δεν υπηρχε,η Τουρκια ειχε 5 μονον εμπορικα πλοια της κρατικης της εταιρειας και 5 επιβατηγα του Α.Π.Π. ενω μονον τρεχαντηρια ναυπηγουσε,Πολωνια,Ρουμανια και αλλες χωρες ζουσαν στην νιρβανα του καθεστωτος ενω η Κινα με την πολιτιστικη της επανασταση μονον βιβλιαρακια με την σκεψη του Μαο εξηγαγε.Η Ελλαδα διεθετε 5000 πλοια υπο Ελληνικη σημαια με συνθεσεις αμιγως Ελληνικων πληρωματων δηλ.25-45 ατομα σε καθε πλοιο ητοι ΝΑΤ με 120.000 εργαζομενους εισφεροντες σε ξενο σκληρο συναλλαγμα,χωρια οι απασχολουμενοι σε ναυπηγοεπισκευες.
      Ειμαστε για πολυ ξυλο λοιπον.

      • Ο/Η Πάτε καλα; λέει:

        Το γεγονος πως τα πλοια ειναι υπο ελληνικη σημαια δεν σημαινει αυτοματα πως θα τα ναυπηγησουν ελληνικα ναυπηγεια.Ενας πλοιοκτητης ή εφοπλιστης ειναι πανω απο ολα επιχειρηματιας και οφειλει να ναυπηγησει τα καραβια του εκει που θα εχει κερδος,ωστε να μπορεσει μετα να το επενδυσει στην εταιρια του και να μη μεινει πισω απο τον ανταγωνισμο.

        Η Κορεα εφτιαξε τα ναυπηγεια οταν η Hyundai πηρε μια μεγαλη δουλεια απο τους Αραβες και αποφασισε να επενδυσει πολλα λεφτα εκει(ανεξαρτητως του τι εκανε ή δεν εκανε το ελληνικο κρατος).
        Οσο για το “σταρι” που δεν ειχε να φαει,καλο θα ειναι οι υπερβολες να αποφευγονται,ειδικα οταν δεν εχουν σχεση με την πραγματικοτητα(η Κορεα ποτε δεν πεινασε,σιγα μην αφηνανε αλλωστε οι ΑΜερικανοι την Ν,Κορεα σε αδυναμη κατασταση).
        Οσο για την Κινα που “εξηγαγε” μονο βιβλιαρακια,η Κινα τοτε ειχε ΗΔΗ περισσοτερη βιομηχανια απο την Ελλαδα και συνεχιζε προγραμμα εκβιομηχανισης στηριγμενο στον μεγαλο αριθμο πλουτοπαραγωγικων πηγων και το απειρο φτηνο εργατικο δυναμικο, τα οποια η Ελλαδα προφανως δεν δυναται να συναγωνιστει,

        Καλο θα ειναι λοιπον οι κατοικοι του νοτιου τμηματος της χερσονησου του Αιμου να σταματησουν τις υπερβολες,τις ελληνικουρες τυπου “Οταν εμεις ειχαμε χοληστερινη εσεις τρωγατε βελανιδια” και να συνειδητοποιησουν πως αυτη τη στιγμη ειναι μια ΜΙΚΡΗ χωρα της Ευρωπης,ΦΤΩΧΗ οσον αφορα το υπεδαφος(εκτος και αν προκυψουν νεα στοιχεια για νοτια της Κρητης) και διχως εξαγωγικη βιομηχανια.

        • Ο/Η ΝΑΙΑΣ λέει:

          Αγαπητε φιλε λυπαμαι για την βλακεια μου να εμπλακω σε διαλογο μαζι σου.Αν θελεις φωτογραφιες απο την εκφορτωση σταριου στην Inchon της Νοτιου Κορεας και στο Pusan με σαμπανιες και οχι σιλο εν ετει 1970,ευχαριστως να σου στειλω ενω η βιομηχανια της Κινας ηταν αυτη που γραφω.Ουτε ειπα οτι οι Ελληνες εφοπλιστες ειναι υποχρεωμενοι να ναυπηγησουν στην Ελλαδα,θελω να καταλαβεις οτι ειχαμε ηδη την ευκαιρια οταν οι αλλοι ακομα δεν ειχαν αρχισει να την σκεφτονται.Οσο για τους κατοικους του νοτιου τμηματος της χερσονησου του Αιμου οπως μας ονομαζεις καλα θα κανεις να μας πεις και την δικη σου καταγωγη γιατι σιγουρα ΔΕΝ εισαι Ελληνας.Μην φοβασαι να την πεις την λεξη εμεις θα σε καταλαβουμε βλεπεις αυτοι οι κατοικοι του νοτιου τμηματος εχουν ξεπερασει τα κομπλεξ τους εδω και κατι χιλιετιες και δεν εχουν προβλημα να συζητουν με σκοπιανους η βουλγαρους και γενικα κατοικους του βορειου τμηματος της χερσονησου του Αιμου.

          • Ο/Η Πατε καλα; λέει:

            Εχεις δικιο,με πετυχες,ειμαι ΜασωνοΕβραιος εκ πατηρ και Τουρκαλβανιτης εκ Μητρος.Στοχος μου ειναι σε αυτο το ιστοχωρο ειναι να να μολυνω τα πολυτιμα σωματικα υγρα των Ελληνων.

            Οταν στους Ελ απαντας με στοιχεια,κειμενα απο την ΕΕ,λογικα επιχειρηματα και τους αναδεικνυεις τον πραγματικο κοσμο, σου απαντανε πως εισαι ΞΕΝΟΣ,Φραγκος,Βαρβαρος,Σκοπιανος και γενικοτερα Εβραιομασωνο επειδη δεν ακολουθεις τη λογικη:
            Στην Ν.Κορεα εισαγανε σιταρι=Λογικη Ελ=Στη Ν.Κορεα δεν εχουν να φανε.
            Πχ εμεις εισαγουμε χοιρινο=Λογικη Ελ=Στην Ελλαδα δεν εχουν να φανε κρεας.

            Για την ιστορια και μονο,

            http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_South_Korea#Rapid_growth_from_1960s_to_1980s

            Ας ψαξει καποιος να δει απο που ξεκινησε το ΑΕΠ της Ν.Κορεας το 1962(το μισο απο εμας) και πως εν ετει 1974,ηταν ηδη μεγαλυτερο.
            Προσφερω και πηγη

            http://www.tradingeconomics.com

  8. Ο/Η ΜΗΤΣΟΣ ΠΝ ε.α. λέει:

    Συμφωνώ βέβαια με τον παροπλισμό των ναρκαλιευτικών, ίσως και των ΤΠΚ ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ, ΤΟΥΡΝΑΣ και ΣΑΚΙΠΗΣ. Συμφωνώ και με το ZUBR (ΙΘΑΚΗ). Τα σαπάκια και τα πλοία γενικά που χρειάζονται τρελή υποστήριξη σε ανθρώπινο δυναμικό και χρήμα πρέπει να φύγουν.
    Από την άλλη όμως έχω τα εξής ερωτήματα:

    1.Πως παροπλίζεις το ΤΠΚ ΜΥΚΟΝΙΟΣ που εκμοντερνίστηκε πρόπερσι και κόστισε 30.000.000 ευρώ χωρίς να περιλαμβάνονται τα έξοδα του Π.Ν. σε οδοιπορικά, πυρά, μισθοί, εργατοώρες, δεξαμενισμοί κλπ κλπ επειδή πήρε φωτιά το ΠΜ μηχανοστάσιο. Γνωρίζω ότι έχει υποβληθεί από καιρού επίσημη προσφορά 4.000.000 ευρώ περίπου για την επισκευή με το κλειδί στο χέρι και δεν υπάρχουν ούτε αυτά;; Και θα το πετάξεις;; Σαν να αγοράζεις Mercedes και επειδή θέλει αλλαγή το ψυγείο πετάς το αυτοκίνητο!! Και πώς θα την αντικαταστήσεις;;
    2.Υπάρχουν 3 υποβρύχια τύπου 214 που παραμένουν στο Σκαραμαγκά και το ΠΝ έχει δώσει πάνω από 2 δις. Δεν πρέπει να παρθεί κάποια πολιτική απόφαση για να προχωρήσει το θέμα. Η 2η σύμβαση που υπογράφηκε πέρυσι από τον Βενιζέλο με τον Safa (ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων) είναι τέτοια που σε καμία περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα κερδίσει την υπόθεση. Όποιος και να λέει, ότι και να λέει, άμα πάμε δικαστικά, και λεφτά θα χάσουμε και τα υποβρύχια θα τα πάρουμε του αγίου…….. Και μην πουν ότι γέρνουν και παπαριές. Το Παπανικολής μια χαρά πάει!! Και με πόσα υποβρύχια είμαστε τώρα; Απλά κανείς δεν αγγίζει την καυτή πατάτα που λέγεται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Κάποια στιγμή όμως θα τους πνίξει. Σα χιονοστιβάδα θα τους πλακώσει.
    3.ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ: Εγκλωβισμένος στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας και κανείς δεν μπορεί να ξεπεράσει τις νομικές δυσκολίες για να παραληφθεί το πλοίο. Ένα καράβι σχεδόν έτοιμο εδώ και 4 χρόνια που απλά σαπίζει. Γίνονται τεράστιες προσπάθειες από διάφορες πλευρές, αλλά κάθε φορά σταματάνε από το Νομικό Σύμβουλο του Κράτους. Και βέβαια για τις ΤΠΚ 6 & 7 (ΒΛΑΧΑΚΟΣ και ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ) που δεν θα γίνουν ποτέ, αν και το ΠΝ έχει δώσει μέχρι τώρα 88.000.000 ευρώ!!!
    4.Γιατί παροπλίζουν τις Φ/Γ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ και ΚΑΝΑΡΗΣ; Ειδικά το ΚΑΝΑΡΗΣ δεν θα έπρεπε.
    5.Σε λίγο θα αρχίσουν τον παροπλισμό των ΜΕΚΟ. Είναι ήδη εικοσαετίας. Αν δεν πάνε σε εκσυγχρονισμό θα τα πετάξουν. Ήδη πολλά από αυτά σέρνονται. Αφού δεν αγοράζουν ανταλλακτικό ούτε για δείγμα.
    6.Έχουμε δει τι γίνεται απέναντι;;; Καλύτερα να μη δούμε. Διότι αν συνειδητοποιήσει ο Έλληνας τι πραγματικά έχουν αυτοί και τι φτιάχνουν, τότε δεν θα βρίσκουμε εισιτήριο για το Μπάρι και την Ανκόνα ούτε για δείγμα. Θα την κάνουνε όλοι και θα μείνουν πίσω όσοι δεν προλάβουν!!

    Γενικώς τα προβλήματα είναι τεράστια. Ο φτωχός έχει μία μόνο λύση. Καλή εκπαίδευση και καλή συντήρηση. Θα πρέπει να καταλάβει το ΠΝ ότι δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ. Θα πληρώσει για να εκπαιδεύσει και να συντηρήσει ώστε να κρατήσει αυτά που έχει σε καλή κατάσταση και να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει στο 100 % των δυνατοτήτων τους. Εμείς δεν κάνουμε ΤΙΠΟΤΑ. Απλά κλαιγόμαστε. Όπως όλοι μας. Διότι αυτό πια έχει μπει στο πετσί μας. Η κλάψα, η γκρίνια, η μουρμούρα και η άρνηση για τα πάντα.

  9. Ο/Η defencegreece λέει:

    μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του Κυσεα είναι προτιμότερο να διατηρούμε και να συντηρούμε 800-1000 στρατόπεδα ( τα 55 στρατόπεδα που κλείνουν τα περισσότερα γίνονται κεντρα κράτησης μεταναστών) παρά να παραλμβάνουμε νεο σύγχρονο υλικό.
    Η κατάσταση είναι τραγική δε θέλω να θυμίσω τα σκουριασμένα αρματαγωγά που κάναν ασκήσεις με τους πεζοναυτες.
    Ο ορθολογισμός πέθανε εδώ και δεκαετίες σε αυτή τη χώρα

    Δυστηχώς ξεκινάμε ανάποδα τις περικοπές
    Κόψτε πρώτα τις δεκαδες αχρηστες βυσματικές μονάδες και στρατόπεδα του ΕΣ στο Α ΣΣ και στο Γ ΣΣ, μειώστε τους ανώτατους αξιωματικούς με βάση τον ενεργό στρατό και όχι υπολογιζόμενο με βάση τις εφεδρείες από επιστράτευση και μετά μιλάμε για αποσύρσεις κύριων μονάδων επιφανείας….
    Ο παροπλισμός των πλοίων θα φανεί πόσο επικίνδυνος είναι σε λίγα χρόνια όταν το τουρκικό ναυτικό θα υπερέχει και σε ποσότητα και σε ποιότητα…..
    Ο πρώτος σχολιαστής περιέγραψε επακριβώς την τουρκική απειλή…..

Υποβολή Σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s